PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Dress code: Jak dobrze ubrać się do pracy?

Choć biznesowy dress code zagościł w polskich firmach wiele lat temu, to nadal budzi szereg pytań i wątpliwości. Niezmienne jest jednak przekonanie, że odpowiedni strój wpływa na profesjonalny wizerunek pracownika i firmy, którą reprezentuje.

  • Autor:jk
  • 13 kwi 2018 12:30
Dress code: Jak dobrze ubrać się do pracy?
W przypadku niektórych firm i obszarów specjalizacyjnych bardzo trudno jest wprowadzić luźniejsze zasady ubioru. (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • W ostatnich latach sposób ubierania się do pracy przechodził liczne modyfikacje, a na jego zmiany wpływ miały w dużej mierze oczekiwania zatrudnionych oraz sytuacja rynkowa i otoczenie biznesowe.
  • Obecnie brak wymogu noszenia stroju biznesowego każdego dnia jest cenny dla wielu profesjonalistów.
  • Co więcej, może wpłynąć na decyzję o wyborze nowego miejsca zatrudnienia, szczególnie przez przedstawicieli najmłodszych pokoleń.

Jeszcze kilkanaście temu standardowym ubiorem pracowników biurowych były garnitury i garsonki. Z takim strojem utożsamiany był profesjonalizm pracowników danej firmy i takiego wymagali pracodawcy. Jednak tzw. dress code ewoluuje wraz ze zmianą sytuacji na rynku pracy oraz pojawiającymi się trendami HR. Aby pozyskać talenty niezbędne do rozwoju organizacji, pracodawcy muszą sprostać coraz bardziej precyzyjnym oczekiwaniom kandydatów.

Czytaj też: Jak cię widzą, tak cię piszą. Co negatywnie wpływa na wizerunek menedżera?

W obliczu wielu atrakcyjnych ofert pracy na rynku, specjaliści oprócz wysokości wynagrodzenia oraz perspektyw rozwoju, coraz częściej zwracają uwagi na mniej oczywiste aspekty, które mogą podwyższyć lub obniżyć komfort pracy. Jest to lokalizacja i aranżacja biura, rozwiązania pracy elastycznej oraz kultura work-life balance w miejscu pracy, ale także obowiązujący dress code.

Perspektywa braku konieczności noszenia stroju biznesowego każdego dnia pracy dla wielu profesjonalistów jest bardzo kusząca i może wpłynąć na decyzję o wyborze nowego miejsca zatrudnienia. Stąd też luźny dress code coraz częściej jest elementem komunikowanym w strategii employer brandingowych firm dążących do zwiększenia zatrudnienia, w szczególności tych kierujących swoją ofertę do przedstawicieli najmłodszych pokoleń pracowników.

Milenials poszukuje swobody

Rosnący odsetek zatrudnionych w firmach stanowią tzw. milenialsi, co również ma znaczący wpływ na zmiany kanonu ubioru funkcjonującego w organizacjach. Młodzi pracownicy oczekują od wykonywanej pracy, że będzie ona spójna z ich pasjami i zainteresowaniami, a tym samym będzie płynnie łączyła się z życiem prywatnym. Co więcej, chętnie korzystają z rozwiązań technologicznych, przez co często liberalnie podchodzą do rozdzielenia czasu pracy od odpoczynku.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Dress code: Jak dobrze ubrać się do pracy?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.