-
- •5 paź 2020 18:30
Bolt rozszerza pakiet benefitów pracowniczych o urlop "psacierzyński". Członkowie zespołu platformy, którzy zdecydują się na adopcję zwierzaka ze schroniska otrzymają trzy dni dodatkowego płatnego urlopu.

- W czasie pandemii dbanie o dobre samopoczucie zespołu stało się dla nas szczególnie ważne - mówi Olimpia Kicielińska, people partner w Bolt.
- Trzy dni płatnego urlopu to czas, który będzie można przeznaczyć na ułatwienie nowemu domownikowi zmiany otoczenia, wzmocnienie z nim więzi i zaaklimatyzowanie.
- Bolt to jedna z najszybciej rozwijających się na świecie platform do zamawiania przejazdów.
O zaległy urlop psacierzyński mogą się ubiegać wszyscy pracownicy Bolt, którzy w ciągu ostatnich dwóch lat zdecydowali się na adopcję czworonoga.
- Wierzymy, że długofalowe korzyści wynikające z adopcji psa czy kota wpłyną na dobrostan naszego zespołu. Pandemia, ale i zmiany we współczesnym modelu rodziny sprawiają, że poczuliśmy, że czas niestandardowo podejść do zaspokajania potrzeb naszego zespołu w tak ważnym momencie życia, jak dołączenie nowego, czworonożnego członka rodziny do gospodarstwa domowego - dodaje Olimpia Kicielińska.
Czworonożny przyjaciel w domu, to jedno. Jak wynika z raportu firmy Nestle Purina „Pets at work”, aż 1/3 pracowników czuje się zdecydowanie lepiej, gdy w ich miejscu pracy istnieje możliwość przyprowadzenia zwierząt. Badani z całej Europy przyznawali również, że takie rozwiązanie sprzyja budowaniu przyjaznych relacji ze współpracownikami, buduje dobrą atmosferę pracy, a także pozwala zachować równowagę między życiem zawodowym a prywatnym.
Ponadto, obecność zwierzęcia działa również odstresowująco i sprzyja wydajności pracy. Wynika to z eliminowania u pracownika poczucia winy, związanego z pozostawieniem zwierzęcia w domu na znaczną część dnia.
Czytaj więcej: Izolacja, fragmentacja i dezorientacja. Trzy demony pracy zdalnej
Zyskują także pracodawcy - pracownik, który może przyprowadzić czworonoga do biura, jest bardziej przywiązany do firmy. Dodatkowo, tego typu rozwiązanie to niewątpliwie jeden ze sposobów na realizację strategii employer brandingowej, którą warto wcielić w życie, bo z kolejnymi pokoleniami pracowników rosną ich oczekiwania względem miejsca pracy.


KOMENTARZE (1)