PARTNER PORTALU partner portalu

Dobra opinia pracownika najlepszą promocją dla firmy

56 proc. zatrudnionych osób wierzy w swoją firmę i chce ją promować. To bardzo dobra wiadomość dla pracodawców, bowiem informacje udostępniane w sieci przez pracowników są o 90 proc. cenniejsze od pozostałych rekomendacji na temat marki.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Dobra opinia pracownika najlepszą promocją dla firmy

  • Organizacje coraz chętniej podejmują współpracę z profesjonalnymi influencerami.
  • W ten sposób chcą nie tylko promować konkretne produkty czy usługi, ale również budować pożądany wizerunek, w tym wizerunek dobrego pracodawcy. Okazuje się, że to nie jedyna droga do osiągnięcia tego celu.
  • Eksperci z HRK podpowiadają, że równie dobrze takich ambasadorów można pozyskać wewnątrz organizacji – to właśnie o nich mówi się employee advocacy.

Podstawową wartością employee advocacy jest autentyczność. Opinie pracowników zawsze będą bardziej wiarygodne od informacji, które publikuje sama firma. Jest to odzwierciedlenie trendu komunikacji H2H – human tu human. Odbiorcy przychylniej reagują na treści publikowane przez konkretne osoby, a nie bezosobowe organizacje. Taka forma to również szansa na skrócenie dystansu – wiadomo, kto jest po drugiej stronie. Zaangażowanie pracowników wiąże się ze zwiększeniem zasięgu wpisów publikowanych w social mediach. Każdy kolejny ambasador to możliwość dotarcia do nawet kilkuset nowych odbiorców.

Zazwyczaj o pracownikach-ambasadorach słyszy się w kontekście działalności w sieci. Mogą oni samodzielnie publikować posty związane z tematyką branżową lub też udostępniać treści dodawane z profili firmowych, oczywiście okraszając je własnym komentarzem. Mogą to być informacje związane z wydarzeniami w organizacji, szczegółami oferty, ale też komentarz zmian zachodzących w branży, w której działa pracodawca. Jednak poza działalnością online, warto pamiętać także o mocy marketingu szeptanego. Aż 85 proc. absolwentów studiów za nadrzędne kryterium wyboru miejsca zatrudnienia uważa opinię ludzi tam pracujących.

fot. shutterstock fot. shutterstock

Dlatego takie działanie firmom po prostu się opłaca. Jednak zdecydowanie jest to działanie bardziej skomplikowane od „zatrudnienia” influencerów. Pracownika–ambasadora nie można po prostu opłacić i liczyć na pożądany efekt.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!
HRK

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.