PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Dobra opinia pracownika najlepszą promocją dla firmy

  • Katarzyna Domagała-Szymonek
    KDS
  • 22 sie 2019 21:28

56 proc. zatrudnionych osób wierzy w swoją firmę i chce ją promować. To bardzo dobra wiadomość dla pracodawców, bowiem informacje udostępniane w sieci przez pracowników są o 90 proc. cenniejsze od pozostałych rekomendacji na temat marki.

Dobra opinia pracownika najlepszą promocją dla firmy
Pracownik-ambasador to ogromna wartość dodana dla organizacji (fot. Shutterstock.com)
REKLAMA
  • Organizacje coraz chętniej podejmują współpracę z profesjonalnymi influencerami.
  • W ten sposób chcą nie tylko promować konkretne produkty czy usługi, ale również budować pożądany wizerunek, w tym wizerunek dobrego pracodawcy. Okazuje się, że to nie jedyna droga do osiągnięcia tego celu.
  • Eksperci z HRK podpowiadają, że równie dobrze takich ambasadorów można pozyskać wewnątrz organizacji – to właśnie o nich mówi się employee advocacy.

Podstawową wartością employee advocacy jest autentyczność. Opinie pracowników zawsze będą bardziej wiarygodne od informacji, które publikuje sama firma. Jest to odzwierciedlenie trendu komunikacji H2H – human tu human. Odbiorcy przychylniej reagują na treści publikowane przez konkretne osoby, a nie bezosobowe organizacje. Taka forma to również szansa na skrócenie dystansu – wiadomo, kto jest po drugiej stronie. Zaangażowanie pracowników wiąże się ze zwiększeniem zasięgu wpisów publikowanych w social mediach. Każdy kolejny ambasador to możliwość dotarcia do nawet kilkuset nowych odbiorców.

Zazwyczaj o pracownikach-ambasadorach słyszy się w kontekście działalności w sieci. Mogą oni samodzielnie publikować posty związane z tematyką branżową lub też udostępniać treści dodawane z profili firmowych, oczywiście okraszając je własnym komentarzem. Mogą to być informacje związane z wydarzeniami w organizacji, szczegółami oferty, ale też komentarz zmian zachodzących w branży, w której działa pracodawca. Jednak poza działalnością online, warto pamiętać także o mocy marketingu szeptanego. Aż 85 proc. absolwentów studiów za nadrzędne kryterium wyboru miejsca zatrudnienia uważa opinię ludzi tam pracujących.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

fot. shutterstock
fot. shutterstock

Dlatego takie działanie firmom po prostu się opłaca. Jednak zdecydowanie jest to działanie bardziej skomplikowane od „zatrudnienia” influencerów. Pracownika–ambasadora nie można po prostu opłacić i liczyć na pożądany efekt.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Dobra opinia pracownika najlepszą promocją dla firmy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA