PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Czas koronawirusa w firmach. Zamiast świątecznego spotkania - bon podarunkowy

W tym roku pracodawcy gotowi są wydać więcej na inicjatywy bożonarodzeniowe niż w 2019 roku. 35 proc. firm (wzrost o 16 proc.) planuje przeznaczyć w przeliczeniu na pracownika między 300-500 zł. Spadł za to odsetek przedsiębiorstw, przewidujących wydatek mniejszy niż 300 zł. Firmy szukają innych pomysłów na przedświąteczne wyróżnienie pracowników niż zaproszenie ich na firmową wigilię...

Czas koronawirusa w firmach. Zamiast świątecznego spotkania - bon podarunkowy
35 proc. firm planuje przeznaczyć - w przeliczeniu na jednego pracownika - między 300-500 zł. (Fot. Pixabay)
REKLAMA
  •  Agencja zatrudnienia Randstad opublikowała niedawno (8 grudnia) wyniki 42. edycji badania Plany Pracodawców, zrealizowanego przez Instytut Badawczy Randstad wspólnie z Gfk Polonia.
  • Jednym z wątków, o jaki zapytano osoby odpowiadające bezpośrednio za zarządzanie kadrami i rekrutację nowych pracowników w 1000 przepytanych firm, były zbliżające się święta.
  • Z wiadomych powodów firmowe spotkania świąteczne nie znalazły się w czołówce najczęściej oferowanych pracownikom przedświątecznych bonusów. Pracodawcy stawiają na coś innego. Jednak nie wszyscy...

Z danych Randstad wynika, że pracodawcy w tym roku zmienili swoje świąteczne plany. Powód jest oczywisty: pandemia COVID-19.

Spotkania świąteczne, które w poprzednich edycjach badania zazwyczaj plasowały się na pierwszej pozycji wśród inicjatyw skierowanych do pracowników, teraz zaś spadły na 3 pozycję – planuje je 1/4 firm.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Zamiast spotkania przedsiębiorstwa częściej niż przed rokiem planują ufundowanie pracownikom bonów podarunkowych – zajmują one obecnie drugie miejsce (33 proc. obecnie, 26 proc. rok temu).

Nieznacznie wzrosła popularność angażowania pracowników w akcje charytatywne (do 21 proc.). Bez zmian natomiast pozostały plany przekazania pracownikom premii okolicznościowej (35 proc.), która jest obecnie najpopularniejszą świąteczną inicjatywą pracodawców), a także upominków dla nich lub/i dla ich dzieci (23 proc.).

– Choć zmiany w świątecznych planach pracodawców są całkowicie uzasadnione, to warto jednocześnie pamiętać, że spotkania wigilijne dla wielu pracowników były też okazją do integracji z innymi członkami zespołu, a dla pracodawców - okazją do budowania dobrej atmosfery w miejscu pracy, która wpływa na komfort i motywację załogi - wyjaśnia Monika Hryniszyn, dyrektor personalna i członek zarządu Randstad Polska

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Czas koronawirusa w firmach. Zamiast świątecznego spotkania - bon podarunkowy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA