PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Chatbot cenionym „współpracownikiem”?

- Taki chatbot jest w stanie trafnie reagować na otrzymywane zgłoszenia, zadawać właściwe pytania nakreślające cały zarys sprawy a następnie przekazać gotowy, anonimowy raport pracodawcy – tłumaczy Maciej Stanusch ze Stanusch Technologies.

  • Autor: aw
  • 20 lis 2018 16:15
Chatbot cenionym „współpracownikiem”?
fot.shutterstock
REKLAMA
  • Korzyści i implementacji inteligentnych wirtualnych asystentów do celów automatyzacji obsługi klienta są dość oczywiste.
  • Okazuje się jednak, że boty poza wsparciem interakcji z konsumentami są w stanie pomóc w obsłudze wewnętrznych procesów firmy.
  • Takich jak układanie grafików czy rejestrowanie zgłaszanych przez pracowników przypadków dyskryminacji w miejscu pracy.

 

O wprowadzeniu rozwiązania wspierającego przy pomocy sztucznej inteligencji zarządzanie czasem pracy personelu poinformowała właśnie firma Genesys. To niejako odpowiedź na fakt, iż według danych firmy Call Center Helper ponad 50 proc. przedsiębiorstw na świecie wciąż stosuje żmudne, pracochłonne i często nieefektywne metody przygotowywania harmonogramów pracy czy prognozowania potrzebnej na dany dzień obsady stanowisk w działach obsługi klienta.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Narzędzie Genesys jest w stanie porównywać w czasie rzeczywistym parametry z ponad 25 różnych metodologii, ocenić setki tysięcy prognoz i wybrać właściwą w czasie równym zaledwie pół minuty. Napędzany sztuczną inteligencją system równie sprawnie radzi sobie z przygotowywaniem harmonogramów, generując je o 60 razy szybciej względem „ręcznych” metod, uwzględniając poprawkę na niespodziewane rotacje kadrowe.

Wirtualny, czyli bezstronny

To jeden z najwidoczniejszych ostatnimi czasy sygnałów zwiastujących długo oczekiwany koniec ery papieru i tabelek w zarządzaniu kapitałem ludzkim. O ile jednak opracowanie tego typu rozwiązań było jedynie kwestią czasu, o tyle w przypadku drugiego z nich z pewnością nie było to oczywiste.

O czym mowa? O chatbocie „wartym zaufania” czyli wirtualnym asystencie o nazwie Spot. Twórcy tego bota doszli do wniosku, że pracownicy, którzy doświadczyli w miejscu pracy dyskryminacji na jakimkolwiek tle – płci, rasowym, etnicznym, religijnym – zwykle są osamotnieni w tym problemie, gdyż trudno im powiedzieć o tym przełożonym oraz narażać się na jeszcze większą niechęć ze strony współpracowników.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Chatbot cenionym „współpracownikiem”?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.