PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Chatbot cenionym „współpracownikiem”?

  • Autor: aw
  • 20 lis 2018 16:15

- Taki chatbot jest w stanie trafnie reagować na otrzymywane zgłoszenia, zadawać właściwe pytania nakreślające cały zarys sprawy a następnie przekazać gotowy, anonimowy raport pracodawcy – tłumaczy Maciej Stanusch ze Stanusch Technologies.

Chatbot cenionym „współpracownikiem”?
Adobe Stock
REKLAMA
  • Korzyści i implementacji inteligentnych wirtualnych asystentów do celów automatyzacji obsługi klienta są dość oczywiste.
  • Okazuje się jednak, że boty poza wsparciem interakcji z konsumentami są w stanie pomóc w obsłudze wewnętrznych procesów firmy.
  • Takich jak układanie grafików czy rejestrowanie zgłaszanych przez pracowników przypadków dyskryminacji w miejscu pracy.

 

O wprowadzeniu rozwiązania wspierającego przy pomocy sztucznej inteligencji zarządzanie czasem pracy personelu poinformowała właśnie firma Genesys. To niejako odpowiedź na fakt, iż według danych firmy Call Center Helper ponad 50 proc. przedsiębiorstw na świecie wciąż stosuje żmudne, pracochłonne i często nieefektywne metody przygotowywania harmonogramów pracy czy prognozowania potrzebnej na dany dzień obsady stanowisk w działach obsługi klienta.

Narzędzie Genesys jest w stanie porównywać w czasie rzeczywistym parametry z ponad 25 różnych metodologii, ocenić setki tysięcy prognoz i wybrać właściwą w czasie równym zaledwie pół minuty. Napędzany sztuczną inteligencją system równie sprawnie radzi sobie z przygotowywaniem harmonogramów, generując je o 60 razy szybciej względem „ręcznych” metod, uwzględniając poprawkę na niespodziewane rotacje kadrowe.

Wirtualny, czyli bezstronny

To jeden z najwidoczniejszych ostatnimi czasy sygnałów zwiastujących długo oczekiwany koniec ery papieru i tabelek w zarządzaniu kapitałem ludzkim. O ile jednak opracowanie tego typu rozwiązań było jedynie kwestią czasu, o tyle w przypadku drugiego z nich z pewnością nie było to oczywiste.

O czym mowa? O chatbocie „wartym zaufania” czyli wirtualnym asystencie o nazwie Spot. Twórcy tego bota doszli do wniosku, że pracownicy, którzy doświadczyli w miejscu pracy dyskryminacji na jakimkolwiek tle – płci, rasowym, etnicznym, religijnym – zwykle są osamotnieni w tym problemie, gdyż trudno im powiedzieć o tym przełożonym oraz narażać się na jeszcze większą niechęć ze strony współpracowników.

- Stąd pomysł, by wszelkie przypadki takich incydentów zgłaszać niejako „bezosobowo” czyli wirtualnemu asystentowi, wykorzystującemu technikę przetwarzania języka naturalnego – NLP i sztuczną inteligencją. Tego typu chatbot jest w stanie trafnie reagować na otrzymywane zgłoszenia, zadawać właściwe pytania nakreślające cały zarys sprawy a następnie przekazać gotowy, anonimowy raport pracodawcy – tłumaczy Maciej Stanusch ze Stanusch Technologies.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Chatbot cenionym „współpracownikiem”?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA