Badanie Oracle: szefowie marketingu i informatyki coraz lepiej współpracują

Ponad 2/3 szefów działów marketingu i informatyki w uważa, że są bardziej efektywni dzięki współpracy. Jednak tylko mniej niż 1/3 ankietowanych twierdzi, że współpracuje często - wynika z ankiety "Współpraca Społecznościowa" przeprowadzonej przez Oracle wspólnie z firmami Leader Networks i Social Media Today.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Badanie Oracle: szefowie marketingu i informatyki coraz lepiej współpracują

PODZIEL SIĘ


Autor: JK

6 lis 2013 13:19


Dyrektorzy działów marketingu i informatyki uważają, że chcąc zaspokoić potrzeby dzisiejszych dynamicznie się rozwijających środowisk cyfrowych, mobilnych i społecznościowych, należy zapewnić współpracę między ludźmi, procesami i technologiami.

W ramach przeprowadzonej ankiety zbadano wpływ dynamicznie rozwijającego się środowiska cyfrowego, społecznościowego i mobilnego na działalność biznesową. Analizowano też, w jaki sposób środowisko to wymusza zmiany w przedsiębiorstwie, zwłaszcza w dziedzinie marketingu i informatyki. Wyniki tej ankiety pokazują, jak oba działy współpracują ze sobą, kiedy pracują oddzielnie oraz jakie korzyści biznesowe zapewnia przedsiębiorstwom wdrożenie funkcji społecznościowych w ramach realizowanych procesów. 

W badaniu wzięło udział ponad 900 dyrektorów ds. marketingu i informatyki. Kierownicy obu działów twierdzą że obserwują zmianę charakteru swoich stanowisk z uwagi na większy nacisk na społecznościowe działania biznesowe. Obydwie grupy twierdzą, że mogą teraz efektywniej współpracować. 

Pracownicy działów marketingu są bardziej skłonni do współpracy. Respondenci z tych działów częściej zgłaszali wyższy poziom współpracy niż ich koledzy z działów informatycznych i technicznych.

Obecny zakres współpracy pozostawia jeszcze wiele do życzenia. Tylko 36 proc. respondentów z działów marketingu i 26 proc. z działów informatycznych i technicznych stwierdziło, że współpracuje „często". Nieco ponad połowa respondentów z tych samych działów uważa współpracę w swoich przedsiębiorstwach za „wystarczającą".

A jak współpracują między sobą? 16 proc. respondentów z działów informatycznych i technicznych poinformowało, że współpraca z działem marketingu „nie istnieje".

Mimo wyzwań współpraca jest teraz lepsza niż kiedyś. Bardzo niewielu respondentów stwierdziło, że w tym roku współpracowało mniej niż w roku ubiegłym. Ponadto 41 proc. szefów działów marketingu i 38 proc. szefów działów informatycznych i technicznych wskazało, że w porównaniu z rokiem ubiegłym współpraca zacieśniła się.

Plusy? Ponad 2/3 szefów zarówno działów marketingu, jak i działów informatycznych i technicznych stwierdziło, że w wyniku lepszej współpracy są „bardziej efektywni" zawodowo. Wśród wymienianych korzyści ze współpracy znalazły się: silniejszy przekaz i większa atrakcyjność komunikatów marketingowych, szybsze wprowadzanie nowych produktów na rynek, większa akceptacja produktów przez użytkowników, obniżenie kosztów projektów oraz mniejsza liczba wad i usterek w produktach i usługach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.