Farmaceutyczny gigant, firma AstraZeneca rozpoczęła nietypowy projekt ukierunkowany na ochronę środowiska. Zdecydowała się wyposażyć domy części swoich pracowników w ładowarki dla samochodów elektrycznych.

AstraZeneca w ramach przyjętego przez siebie programu Ambition Zero Carbon postawiła sobie cele do zrealizowania. To m.in. globalne zobowiązanie do zerowej emisji dwutlenku węgla w swojej działalności do 2025 roku, ujemna emisja CO2 w całym łańcuchu wartości do 2030 roku czy wymiana floty ponad 800 aut osobowych w polskim oddziale na samochody elektryczne w ciągu najbliższych 3 lat.
Czytaj więcej: W Polsce zatrudniają ludzi z 50 krajów. Nam tłumaczą dlaczego różnorodność to klucz do sukcesu
- Doskonale zdajemy sobie sprawę, że świadomość na temat korzyści transportu zeroemisyjnego wciąż nie jest zbyt wysoka. Dlatego staramy się edukować naszych pracowników i ułatwiać im dostęp do ekologicznych rozwiązań - mówi Łukasz Karpiński, associate director mobility z AstraZeneca.
Firma promuje również inne, dobre dla środowiska środki transportu, dlatego stworzyła wewnętrzną aplikację do carpoolingu oraz zarządzamia pulą 30 rowerów, które są do dyspozycji pracowników.
Elektryki dla pracowników
- Obecnie skupiamy się na flocie samochodowej, ponieważ to właśnie ona jest ważnym ogniwem w dążeniu do stworzenia firmy nie tylko neutralnej klimatycznie, ale również ujemnoemisyjnej - wyjaśnia Karpiński.
Czytaj więcej: AstraZeneca przekaże kolejne 3 mln dolarów na pomoc dla Ukrainy
Dlatego w ramach programu ambasadorskiego AstraZeneca udostępnia swoim pracownikom 41 aut elektrycznych wraz z zapleczem w postaci przydomowych stacji ładowania. Firma realizuje projekt z dwoma partnerami - LeasePlan Fleet Management oraz Elocity. Pierwsza z firm zapewnia długoterminowy wynajem samochodów oraz stacji, drugi odpowiada za obsługę techniczną projektu.
Przedstawiciele Elocity przewidują, że w najbliższym czasie podobne projekty będzie wdrażać coraz więcej firm z uwagi na obowiązujące przepisy, jak i w związku z dążeniem do zrównoważonego rozwoju firm i spółek.



KOMENTARZE (0)