PARTNER PORTALU partner portalu

Akustyka w biurze ma znaczenie. Nawet 1/3 pracowników skarży się na hałas

Szybsze zmęczenie, rozdrażnienie, spadek efektywności pracy o 30-50 procent, częstsze odrywanie się od pracy, konieczność robienia dłuższych przerw, ale także zwiększona rotacja. To tylko krótka lista konsekwencji, jakie niesie ze sobą praca w biurach, w których panują złe warunki akustyczne. Na szczęście pracodawcy coraz wyraźniej zauważają ten problem.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Akustyka w biurze ma znaczenie. Nawet 1/3 pracowników skarży się na hałas

  • Z danych portalu bhp.abc.com.pl wynika, że aż 85 proc. osób, które pracują na otwartych przestrzeniach biurowych, jest zdania, że jest w nich za głośno.
  • Przyczyny hałasu? Otoczenie zewnętrzne, przestrzeń biurowa oraz sami pracownicy. 
  • Część tych czynników można usunąć lub co najmniej ograniczyć. Jak? Poprzez zastosowanie odpowiednich elementów aranżacji. 

Gonią terminy, a tu kolega siedzący biurko obok zaczyna głośno siorbać gorącą herbatę. Łakomczuch siedzący po drugiej stronie podjada ukradkiem krakersy czy orzeszki. Inni koledzy prowadzą rozmowy przez telefon czy dyskusje z szefem. Ktoś się "przyłożył" do pracy i zrobił 50-stronicową prezentację. Teraz ją drukuje. Drugi raz. Bo wyłapał literówkę ... 

Jak wynika z badań portali bhp.abc.com.pl wynika, że 85 proc. osób, które pracują w open space'ach jest zdania, że jest na nich zbyt głośno. Co więcej, hałas dekoncentruje połowę zatrudnionych, a 60 proc. podnosi głos, jeśli chce z kimś porozmawiać (również przez telefon). Potwierdzają to eksperci z Grupy Nowy Styl, którzy wskazują, że hałas w biurze może stanowić punkt zapalny. Akustyka w miejscu pracy jest problemem dla 31,6 proc. pracowników - wynika z ich badania (wzięło w nim udział 2486 osób z 8 firm).

- Lista konsekwencji złych warunków akustycznych jest bardzo długa. Znajdziemy na niej szybsze zmęczenie, rozdrażnienie, spadek efektywności pracy o 30-50 procent, częstsze odrywanie się od pracy, konieczność robienia dłuższych przerw, większą podatność na stres, wzrost adrenaliny o 30 procent, niską zrozumiałość mowy, której konsekwencją jest konieczność podnoszenia głosu, większą liczbę popełnianych błędów, ale też większą absencję i fluktuację pracowników - wymienia Marcin Rosak z Nyquista Acoustic Design.

Problem coraz bardziej słyszalny 

Okazuje się, że temat akustyki w biurach nabiera na znaczeniu. Przekonany jest o tym m.in. Adrian Król, kierownik w dziale zarządzania produktem Grupy Nowy Styl.

- Hałas w biurze to jeden z najczęściej podnoszonych przez pracowników problemów, dlatego wprowadzanie rozwiązań akustycznych, dzięki którym jesteśmy w stanie podnieść komfort pracy i zredukować otaczające nas dźwięki, jest ważnym elementem funkcjonalnie zaaranżowanej przestrzeni - przekonuje. Jak dodaje, firmy są dziś coraz bardziej zaznajomione z tematem akustyki i szukają konkretnych produktów z odpowiednimi parametrami.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.