8 sposobów na to, aby zniszczyć swoją karierę. I nie trzeba wcale naubliżać szefowi

Karierę można sobie zniszczyć na różne sposoby – nie trzeba od razu naubliżać szefowi czy przyczynić się do utraty kluczowego klienta, by droga do awansu zamknęła się przed nami na długi czas.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

8 sposobów na to, aby zniszczyć swoją karierę. I nie trzeba wcale naubliżać szefowi

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

17 mar 2016 11:15


Nieważne jak utalentowanym pracownikiem ktoś jest i jak duże są jego osiągnięcia – poniższe zachowania mogą przekreślić jego szanse na awans. Czego nie należy robić w pracy?

Wbijać noża w plecy

Gdy jeden pracownik sprawia, że inny wypada źle w oczach szefa czy kolegów, ma to swoje konsekwencje. Po pierwsze spada jego pozycja w grupie, po drugie zatrudniony może być pewny, że nadejdzie moment, gdy ktoś zrewanżuje mu się tym samym.

Jak podkreśla Michał Środa z portalu GoWork.pl, takie działania – intencjonalne czy nie, zawsze stanowią źródło zespołowych rozgrywek i konfliktów. Donoszenie, zrzucanie winy na innych, czy delegowanie ich do zadań z którymi sami nie jesteśmy sobie w stanie poradzić w końcu obróci się przeciwko nam. Zamiast odsunąć od siebie problem, przysporzymy sobie kilka nowych.

Plotkować

Takie zachowanie jest pozornie niegroźne, ale może sprawić że wizerunek pracownika bardzo ucierpi.

Czytaj też: Plotka w miejscu pracy. Jak z nią walczyć?

- Jeżeli nie chcemy być postrzegani jako osoby negatywne i złośliwe, lepiej darujmy sobie plotki w pracy. Każdemu zdarza się skomentować jakieś fakty nie ze swojego życia, ale jeżeli ciągłe rozprawiamy na temat cudzych spraw i problemów to prawdopodobnie nasze uwagi w końcu dotrą do danego współpracownika, a wtedy zostaniemy oskarżeni o dezorganizację pracy w firmie i angażowanie się w kwestie które nas nie dotyczą - mówią eksperci GoWork.pl.

Przypisywać sobie cudze zasługi

Czerpanie korzyści kosztem drugiej osoby – jej pomysłów i pracy – utwierdza innych w przekonaniu, że pracownik nie potrafi samodzielnie osiągnąć niczego znaczącego. Nieważne czy przypisuje sobie cudze zasługi całkowicie czy tylko próbuje się podczepić pod czyjś projekt.

– Udana współpraca opiera się na szacunku, a to oznacza też poszanowanie pracy i wysiłków współpracowników – podkreśla Michał Środa.

Nie panować nad emocjami

Niestabilność emocjonalna często świadczy o niskiej inteligencji emocjonalnej. Wybuchy złości, niezależnie od tego, jak bardzo ktoś zawinił, niosą za sobą duży ładunek negatywnej uwagi i utwierdzają współpracowników w przekonaniu, że zatrudniony jest osobą nieprzewidywalną, nie potrafi kontrolować sytuacji, nie radzi sobie ze stresem.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.