- Autor: KDS
- •29 cze 2017 13:18
Ponad 80 proc. przedsiębiorstw oferuje swoim pracownikom udział w szkoleniach i konferencjach, 20 proc. – kursy językowe, 18 proc. – pakiety medyczne, a 13 proc. karty sportowe.

• Nie podwyżki, a pozapłacowe korzyści. Opieka medyczna, szkolenia, kursy, karnety sportowe - tak polscy przedsiębiorcy chcą przyciągnąć do siebie nowych pracowników i zachować obecnych.
• Z raportu opublikowanego w czerwcu przez Instytut Badawczy Randstad wynika, że ponad 1/3 z nich zamierza w najbliższym półroczu zwiększyć zatrudnienie.
• Tylko 24 proc. badanych postawiono na wyższe płace.
Dane IB Randstad pokazują, że ponad połowa (niemal 60 proc.) pracodawców uważa, że osoby poszukujące pracy mają coraz większe wymagania pozapłacowe. Blisko połowa (bo 47 proc.) jest zdania, że firmy powinny zacząć oferować coraz to ciekawsze benefity. Na liście tych najpopularniejszych są pakiety medyczne, karty sportowe, dodatki socjalne oraz szkolenia i kursy.
- Rynek pozapłacowych benefitów od kilku lat rozwija się bardzo dynamicznie. Na początku korzystały z nich przede wszystkim międzynarodowe korporacje, obecnie po tego typu rozwiązania sięgają również niewielkie firmy, a także urzędy, instytucje oświatowe czy spółki Skarbu Państwa – twierdzi Joanna Skoczeń, prezes zarządu firmy VanityStyle, która specjalizuje się w przygotowywaniu pozapłacowych programów motywacyjnych.
Podobne zdanie w tej kwestii ma Artur Białkowski, wiceprezes zarządu Medicover Polska.
- Zgłasza się do nas coraz więcej małych i średnich firm, które zainteresowane są zapewnieniem swoim pracownikom opieki medycznej. W wielu przypadkach osoby, które wcześniej pracowały w dużej firmie, a następnie założyły własny biznes, chcą, żeby opieka medyczna była standardem również w ich firmie. To możliwe o tyle, że planem medycznym można objąć już mikroprzedsiębiorstwo zatrudniające dwie osoby – mówi Białkowski.
Dlatego też m.in. ponad 80 proc. przedsiębiorstw oferuje swoim pracownikom udział w szkoleniach i konferencjach, 20 proc. – kursy językowe, 18 proc. – pakiety medyczne, a 13 proc. karty sportowe.
- Pracodawcy coraz częściej dostrzegają, że w aspekcie motywacyjnym 100 złotych wydane na świadczenia pozapłacowe przynosi o wiele lepsze efekty niż np. podwyżka pensji o 100 złotych – twierdzi Joanna Skoczeń. – Należy jednak podkreślić, że tego typu benefity to narzędzia, które wspierają budowanie zaangażowania i lojalności pracowników. Równie istotne jest godziwe wynagrodzenie, satysfakcja z wykonywanej pracy oraz odpowiednia atmosfera pracy – dodaje.

KOMENTARZE (1)