PARTNER PORTALU partner portalu

100 zł na benefity lepsze niż 100 zł podwyżki

Ponad 80 proc. przedsiębiorstw oferuje swoim pracownikom udział w szkoleniach i konferencjach, 20 proc. – kursy językowe, 18 proc. – pakiety medyczne, a 13 proc. karty sportowe.

  • Autor:KDS
  • 29 cze 2017 13:18
100 zł na benefity lepsze niż 100 zł podwyżki
13 proc. przedsiębiorstw oferuje swoim pracownikom karty sportowe np. do siłowni (fot. pixabay.com)
REKLAMA

• Nie podwyżki, a pozapłacowe korzyści. Opieka medyczna, szkolenia, kursy, karnety sportowe - tak polscy przedsiębiorcy chcą przyciągnąć do siebie nowych pracowników i zachować obecnych.

• Z raportu opublikowanego w czerwcu przez Instytut Badawczy Randstad wynika, że ponad 1/3 z nich zamierza w najbliższym półroczu zwiększyć zatrudnienie.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

• Tylko 24 proc. badanych postawiono na wyższe płace.

 

Dane IB Randstad pokazują, że ponad połowa (niemal 60 proc.) pracodawców uważa, że osoby poszukujące pracy mają coraz większe wymagania pozapłacowe. Blisko połowa (bo 47 proc.) jest zdania, że firmy powinny zacząć oferować coraz to ciekawsze benefity. Na liście tych najpopularniejszych są pakiety medyczne, karty sportowe, dodatki socjalne oraz szkolenia i kursy. 

- Rynek pozapłacowych benefitów od kilku lat rozwija się bardzo dynamicznie. Na początku korzystały z nich przede wszystkim międzynarodowe korporacje, obecnie po tego typu rozwiązania sięgają również niewielkie firmy, a także urzędy, instytucje oświatowe czy spółki Skarbu Państwa – twierdzi Joanna Skoczeń, prezes zarządu firmy VanityStyle, która specjalizuje się w przygotowywaniu pozapłacowych programów motywacyjnych.

Podobne zdanie w tej kwestii ma Artur Białkowski, wiceprezes zarządu Medicover Polska. 

- Zgłasza się do nas coraz więcej małych i średnich firm, które zainteresowane są zapewnieniem swoim pracownikom opieki medycznej. W wielu przypadkach osoby, które wcześniej pracowały w dużej firmie, a następnie założyły własny biznes, chcą, żeby opieka medyczna była standardem również w ich firmie. To możliwe o tyle, że planem medycznym można objąć już mikroprzedsiębiorstwo zatrudniające dwie osoby – mówi Białkowski. 

Dlatego też m.in. ponad 80 proc. przedsiębiorstw oferuje swoim pracownikom udział w szkoleniach i konferencjach, 20 proc. – kursy językowe, 18 proc. – pakiety medyczne, a 13 proc. karty sportowe.

- Pracodawcy coraz częściej dostrzegają, że w aspekcie motywacyjnym 100 złotych wydane na świadczenia pozapłacowe przynosi o wiele lepsze efekty niż np. podwyżka pensji o 100 złotych – twierdzi Joanna Skoczeń. – Należy jednak podkreślić, że tego typu benefity to narzędzia, które wspierają budowanie zaangażowania i lojalności pracowników. Równie istotne jest godziwe wynagrodzenie, satysfakcja z wykonywanej pracy oraz odpowiednia atmosfera pracy – dodaje.

IB Randstad sprawdziło też kto - nowi czy starzy pracownicy - mają większe wymagania w kwestii bonusów pozapłacowych. Okazuje się, że różnica jest spora. Niemal 70 proc. przedstawicieli firm podało, że kandydaci wchodzący na rynek pracy mają w tej kwestii większe oczekiwania.

 

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: 100 zł na benefity lepsze niż 100 zł podwyżki

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Zeghar 2017-07-02 07:33:36

    Zaraz, zaraz... Z tego co wymieniono na początku to typowymi benefitami są jedynie pakiety medyczne i karty sportowe. Szkolenia i kursy (w tym językowe) to normalne działania związane z zapewnieniem sobie przez przedsiębiorców kadry na odpowiednim poziomie. I sorry, ale ja w ciemno biorę 100 zł podwyżki niż bogatszy karnet sportowy.

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.