18 proc. Polaków korzystało z finansowania zewnętrznego podczas zakupów online. Dla połowy badanych najważniejsza w e-commerce jest możliwość porównania cen i różne formy dostaw - wynika z raportu Santander Consumer Banku "Polaków Portfel Własny: Polacy na e-zakupach 2022".

- Z badania przeprowadzonego w październiku na zlecenie banku Santander wynika, że 18 proc. Polaków korzystało z produktów bankowych podczas zakupów robionych w internecie.
- Respondenci najczęściej posiłkowali się kredytem ratalnym (53 proc.) oraz kredytem w karcie kredytowej (41 proc.).
- Autorzy opracowania wskazali, że w obecnej sytuacji gospodarczo-ekonomicznej co siódmy badany byłby skłonny sięgnąć po finansowanie zewnętrzne w przypadku większego wydatku niż w przeszłości.
Jak wskazano w raporcie podsumowującym wyniki badania, z finansowania zewnętrznego podczas zakupów internetowych najczęściej korzystały osoby w wieku 30-39 lat (31 proc.) oraz z wykształceniem wyższym (23 proc.). Najrzadziej z tego rozwiązania korzystały osoby w wieku 18-29 lat oraz te w przedziale 60-69 lat. 35 proc. respondentów, którzy wybierali tę formę wsparcia, zarabia 7000 zł netto lub więcej.
Ponad połowa respondentów, którzy skorzystali z finansowania zewnętrznego przy zakupach online, wybierało kredyt ratalny. Na drugim miejscu znalazł się kredyt w karcie kredytowej (41 proc.). Rzadziej ankietowani w tym celu wybierali internetowy limit odnawialny (5 proc.) czy kredyt gotówkowy (2 proc.) - podano w raporcie.
Zobacz: Jedni 3,5 dnia, inni 8. Ile Polacy muszą pracować, by zarobić na święta?
Większe wydatki - większa skłonność do finansowania zewnętrznego
Autorzy opracowania wskazali, że w obecnej sytuacji gospodarczo-ekonomicznej co siódmy badany byłby skłonny sięgnąć po finansowanie zewnętrzne w przypadku większego wydatku niż w przeszłości (14 proc.). W tym celu Polacy najchętniej sięgnęliby po kredyt ratalny (31 proc). Na drugim miejscu znalazł się kredyt gotówkowy (16 proc.), a na trzecim - kredyt w karcie kredytowej (14 proc.).
Dla 50 proc. badanych najbardziej istotna w zakupach przez internet jest możliwość porównania cen i znalezienie produktu w tej najbardziej korzystnej. 49 proc. wskazało różne opcje dostawy towaru takie jak kurier, automat paczkowy czy odbiór w sklepie stacjonarnym. Popularnymi odpowiedziami były również szeroki asortyment produktów (40 proc.) oraz pozytywne opinie innych użytkowników (39 proc.). Dla co czwartej osoby istotny był także łatwy proces zwrotu towarów - dodano.

KOMENTARZE (0)