PARTNER PORTALU partner portalu

Współpraca z influencerem może być ryzykowna

Debiutująca na Wall Street firma ostrzega w prospekcie emisyjnym inwestorów przed ryzykiem, jakim w jej przypadku jest współpraca z influencerami. Brak możliwości kontrolowania ich zachowań firma traktuje jako jeden z czynników zagrażających stabilności marki. Przekonał się o tym m.in. Snapchat, który po jednym wpisie w mediach społecznościowych stracił 1,5 mld dolarów w ciągu doby.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Współpraca z influencerem może być ryzykowna

  • Produkująca materace amerykańska firma Casper, przed wejściem na giełdę poinformowała o ryzyku inwestycyjnym wynikającym ze współpracy influencerami.  
  • Wojtek Kardyś z firmy Good for You tłumaczy, że ryzyko wynikające z nieprzewidywalności influencerów jest minimalne.
  • Według badań MediaKix rynek influencerski w 2020 roku może być wart nawet 10 miliardów dolarów.

Casper to amerykański producent materacy. Firma na rynku pojawiła się w 2014 roku i szturmem podbiła rynek. Wszystko za sprawą zdjęcia opublikowanego przez Kylie Jenner (która na Instagramie ma ponad 158 milionów obserwujących).

Teraz firma debiutuje na amerykańskiej giełdzie i w dokumentach ofertowych ostrzega, że "korzystanie z mediów społecznościowych i osób na nie wpływających może mieć istotny i negatywny wpływ na naszą reputację”. 

W tej sposób firma ostrzegła inwestorów, że nie jest w stanie kontrolować komunikatów wysyłanych przez internetowych influencerów, co może zagrozić zainwestowanym pieniądzom.

„Wpływowi, z którymi utrzymujemy relacje, mogą również angażować się w zachowania lub wykorzystywać swoje platformy do bezpośredniej komunikacji z naszymi klientami w sposób, który źle wpływa na naszą markę i może być nam przypisany lub w inny sposób negatywnie na nas wpłynąć” - tłumaczy firma.

Wojtek Kardyś z "Good For You", firmy realizującej kampanie influencerskie, uspokaja. 

- Naprawdę rzadko się zdarza, by współpraca z influencerem była ryzykowna. Oczywiście, trzeba wcześniej zrobić reaserch, dobrać odpowiedniego influencera do swojego targetu, określić strategie itd. Jeżeli dany brand/firma nie ma doświadczenia w marketingu influencerskim, doradzam skorzystać z agencji bądź konsultantów/ekspertów w tym temacie - inaczej, faktycznie może wyniknąć z tego więcej problemów niż korzyści - mówi. 

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.