PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Wolna amerykanka w zarządzaniu podróżami służbowymi

Orbis opublikował raport: „Trendy na rynku korporacyjnym w zakresie zarządzania podróżami służbowymi”. 57 proc. respondentów przyznało, że w ich firmie nie ma wydelegowanej osoby odpowiedzialnej za budżet związany z podróżami służbowymi.

  • Autor: ang
  • 13 cze 2013 14:41
 Wolna amerykanka w zarządzaniu podróżami służbowymi
REKLAMA

Grupa Hotelowa Orbis wspólnie ze swoim partnerem strategicznym firmą Accor przeprowadziła ogólnopolskie badanie dotyczące trendów na rynku korporacyjnym w zakresie zarządzania podróżami służbowymi. Próba objęła 300 respondentów, z czego 60 proc. stanowiły osoby podróżujące (top management, managerowie wyższego i niższego szczebla), 40 proc. osoby organizujące podróże (asystent/ka managementu, działy HR, koordynatorzy i pracownicy wsparcia sprzedaży).

Wyjazdowa wolna amerykanka

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

W 43 proc. spośród badanych firm za budżet związany z podróżami służbowymi odpowiadają: zarząd, prezes (40 proc.), kierownik działu (20 proc.), dział administracji (18 proc.), dyrektor generalny (16 proc.), dyrektor finansowy (12 proc.) i dział HR (4 proc.). Co może budzić zainteresowanie to fakt, że u pozostałych 57 proc. respondentów, w firmie nie ma wydelegowanej osoby odpowiedzialnej za tą działaność.

66 spośród 300 badanych firm potwierdziło używanie TMC (ang. Travel Management Companies) do organizacji wyjazdów CORPO, a 23 zadeklarowały chęć skorzystania z usług pośrednika w najbliższej przyszłości. Usługi jakie najchętniej respondenci chcieliby zlecać zewnętrznym podmiotom to: kupno biletów lotniczych (32 proc.) i rezerwacja hoteli (30 proc.).

Respondenci podali, że najchętniej stosowanym narzędziem do dokonywania rezerwacji są: platformy rezerwacyjne (36 proc.), kontakt telefoniczny z recepcją hotelową (35 proc.), i TMC (20 proc.). Narzędzia te zostały wskazane przede wszystkim ze względu na: oszczędność czasową (51 proc.), komfort (46 proc.), potrzebę kontaktu z drugą osobą (31 proc.), minimalizacja kosztów (24 proc.).

Na podstawie wyników badań można stwierdzić, że większość z przebadanych firm nie posiada rozbudowanej polityki w zakresie zarządzania podróżami służbowymi. Ograniczają się one do podstawowych kryteriów współpracy w zakresie CORPO (54 proc.). Zazwyczaj kwota przeznaczana na pobyt w hotelu wynosi 350 - 500 złotych (100 EUR) za noc - tak wskazało 31 proc. respondentów. Na co warto zwrócić uwagę, to fakt, że aż 53 proc. firm nie posiada listy rekomendowanych hoteli.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Wolna amerykanka w zarządzaniu podróżami służbowymi

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA