PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

UOKiK radzi influencerom jak oznaczać reklamy. Opublikował instrukcję

  • Autor: PAP/JP
  • 26 wrz 2022 14:29

Rekomendacje Prezesa UOKiK dotyczące oznaczania treści reklamowych przez influencerów w mediach społecznościowych są już dostępne - przekazał w poniedziałek urząd antymonopolowy. Dokument obejmuje m.in. definicje, regulacje prawne i przykłady oznaczania reklam na różnych platformach internetowych.

UOKiK radzi influencerom jak oznaczać reklamy. Opublikował instrukcję
W komunikacie podano, że Prezes UOKiK dostrzega "istotną rolę tzw. naganiaczy" (fot. Shuttersock)
REKLAMA
  • Rekomendacje zawierają "wiele praktycznych przykładów i graficznych propozycji", by pomóc internetowym twórcom prawidłowo oznaczać treści komercyjne.
  • W dokumencie wyróżniono kilka rodzajów współpracy komercyjnej m.in. ze względu na sposoby zawarcia umowy, formy wynagrodzenia, wpływ reklamodawcy na materiał oraz czas trwania współpracy.
  • Urząd w swoich rekomendacjach uwzględnił także prezenty oraz paczki od agencji PR.

"Rekomendacje Prezesa UOKiK dotyczące oznaczania treści reklamowych przez influencerów w mediach społecznościowych to dokument, na który czekali nie tylko sami influencerzy, reklamodawcy i agencje PR, ale również konsumenci" - poinformował w poniedziałek Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Dodano, że rekomendacje zawierają "wiele praktycznych przykładów i graficznych propozycji", by pomóc internetowym twórcom prawidłowo oznaczać treści komercyjne.

Czytaj też: Youtuberzy z karami UOKIK

Jak zwrócił uwagę cytowany w informacji prasowej prezes UOKiK Tomasz Chróstny, dokument zawiera "nie tylko ważne definicje czy regulacje prawne i konsekwencje, jakie można ponieść w związku z kryptoreklamą, ale także konkretne przykłady oznaczeń materiałów reklamowych w różnych mediach społecznościowych, takich jak Instagram, Facebook, TikTok, YouTube i inne, wraz z podaniem praktycznego schematu działań do każdego z nich".

Musi być "materiał reklamowy" niezależnie od formy rozliczenia

W dokumencie wyróżniono kilka rodzajów współpracy komercyjnej m.in. ze względu na sposoby zawarcia umowy, formy wynagrodzenia, wpływ reklamodawcy na materiał oraz czas trwania współpracy. "Niezależnie od tego jak influencer się rozlicza (pieniężnie, w zamian za rabat czy produkt) oraz czy umowę zawarł na papierze, przez telefon czy na komunikatorze - wszystkie materiały zawierające przekaz handlowy, za które otrzymał korzyść materialną, powinien jasno oznaczać jako MATERIAŁ REKLAMOWY i wskazywać promowaną markę" - podkreślił UOKiK.

Czytaj też: Pierwsze zarzuty dla trzech influencerów z branży fitness i ich reklamodawcy

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: UOKiK radzi influencerom jak oznaczać reklamy. Opublikował instrukcję

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA