Młody, aktywny i pozytywny internauta to najczęściej człowiek z wielką pasją, czerpiący inspirację z internetu i kontaktów w świecie offline - wynika z raportu instytutu NASK nt. młodych twórców internetowych. Dodano, że tworzenie w internecie zmienia ich życie.

- Nadzorowany przez Ministerstwo Cyfryzacji państwowy instytut badawczy przygotował i przeprowadził badanie dotyczące młodych twórców internetowych.
- Ankieterzy porozmawiali z setką młodych twórców - blogerów, vlogerów, YouTuberów; przebadano 74 dziewczęta i 26 chłopców w wieku 13 - 18 lat.
- Pytano ich o pasje, źródła motywacji oraz doświadczenia związane z intensywną działalnością w sieci.
Badanie wykazało, że ich wspólną cechą jest ponadprzeciętna publiczna i pozytywna aktywność online.
"Nasi młodzi twórcy na swoich internetowych kanałach piszą/mówią m.in. o modzie, sztuce - w tym sztuce makijażu, fotografii, tańcu, sporcie, podróżach, literaturze, rękodziele, muzyce, zwierzętach i serialach. Robią to na tyle wciągająco i profesjonalnie, że na każdy ich wpis lub nagranie czeka rzesza fanów" - czytamy w komunikacie.
NASK chciał się dowiedzieć, co sprawiło, że młodzi ludzie postanowili działać w sieci. Dlatego pytano ich m.in. o to, co ich motywuje, co daje największą satysfakcję, jak radzą sobie z relacjami ze swoimi fanami i rówieśnikami, co dla nich znaczy odnieść sukces, a także o blaski i cienie związane z ich aktywnością w sieci.
"Młody, aktywny i pozytywny internauta to najczęściej człowiek z wielką pasją, czerpiący inspirację do działania zarówno z internetu, jak i z kontaktów w świecie offline. Aktywność w sieci często rozpoczynał dość przypadkowo, ale ma już na swoim koncie sporo sukcesów. Dba o relacje ze swoimi odbiorcami, szanuje ich czas i potrzeby. Stara się być profesjonalistą, stale się uczy, po to by być coraz lepszym" - czytamy we wnioskach raportu. Dodano, że ci młodzi ludzie swobodnie czerpią z zasobów internetu i zręcznie poruszają się w wirtualnym świecie bezpłatnych materiałów i narzędzi.
Aktywność online przynosi młodym ludziom ogromną satysfakcję. "Z dwóch powodów: po pierwsze pozwala im na nawiązywanie bliskich i serdecznych relacji z odbiorcami, a po drugie - umożliwia samodoskonalenie się i budowanie własnej niezależności" - czytamy.

KOMENTARZE (0)