PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

TNS Polska: blisko 70 proc. Polaków nie dostaje i nigdy nie dostawało kieszonkowego

• Ponad dwie trzecie Polaków (69 proc.) nie dostaje i nigdy nie dostawało kieszonkowego.
• Z kolei 7 proc. deklaruje, że dostaje kieszonkowe obecnie, natomiast niemal jedna czwarta badanych (24 proc.) mówi, że dostawała kieszonkowe w przeszłości.
• Takie wynika przynosi sondaż TNS Polska.

  • Autor: PAP/MIW
  • 13 wrz 2016 21:46
TNS Polska: blisko 70 proc. Polaków nie dostaje i nigdy nie dostawało kieszonkowego
Większość młodych nie ma z czego odkładać. Nie dostają kieszonkowego. (fot. pixabay.com)
REKLAMA

Kieszonkowe to domena młodych i stosunkowo niedawny wynalazek - im starsi respondenci, tym częściej deklarują, że nigdy nie dostawali kieszonkowego. Spośród respondentów w wieku 15-19 lat 19 proc. nigdy nie dostało kieszonkowego, wśród tych nieco starszych - w wieku 20-29 lat - odsetek ten wynosi 43 proc. W jeszcze starszych grupach wiekowych kieszonkowego nie dostawała większość, przy czym wśród osób 60-letnich i starszych w takiej sytuacji było 90 proc. ankietowanych.

Kieszonkowe dostaje się w przeważającej mierze od rodziców - od nich pieniądze dostaje lub dostawało 93 proc. osób. Co ciekawe, częściej kieszonkowe dostaje się od matki niż od ojca (75 proc. wobec 52 proc.). Kieszonkowe to jednak nie tylko i wyłącznie domena rodziców. Bywa, że kieszonkowym obdarowują również dziadkowie. Od babci otrzymuje/otrzymywało kieszonkowe 14 proc. ankietowanych, natomiast od dziadka - 8 proc. Otrzymywanie go od pozostałych członków rodziny np. cioci czy wujka lub innych, niespokrewnionych osób to zdecydowana rzadkość.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Kieszonkowe z reguły dostaje się raz w miesiącu (41 proc.). Rzadszą praktyką - ale drugą w kolejności stosowania - jest kieszonkowe tygodniowe (27 proc). Najmłodsi, tj. osoby w wieku 15-19 lat, częściej dostają kieszonkowe raz na tydzień (39 proc.). Takie rozwiązanie może być prostsze dla zarządzającego "kieszonkowym budżetem" - łatwiej wytrwać do "kolejnego poniedziałku" niż "do pierwszego".

Najchętniej badani wydają lub wydawali te pieniądze na jedzenie, picie (38 proc.) oraz na hobby, zainteresowania (31 proc.). W dalszej kolejności - w podobnym stopniu (tj. około 25 proc.) - na ubrania, buty, dodatki, na kosmetyki oraz na kulturę, czyli np. na kino, teatr, koncerty. Spora część osób, która jest bądź była obdarowywana kieszonkowym - niemal jedna piąta (18 proc.) - przeznacza lub przeznaczała otrzymane w ten sposób pieniądze na imprezy.

Z deklaracji badanych wynika, że pieniądze z kieszonkowego stosunkowo rzadko wydawane są na prasę (9 proc.), dodatkowe zajęcia (8 proc.), czy na używki takie jak alkohol lub papierosy (4 proc.).

Badanie TNS Polska przeprowadzono w dniach 5 - 10 sierpnia br. na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie 1059 mieszkańców Polski w wieku 15 i więcej lat, techniką wywiadów bezpośrednich wspomaganych komputerowo.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: TNS Polska: blisko 70 proc. Polaków nie dostaje i nigdy nie dostawało kieszonkowego

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.