PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Sztuczna inteligencja zamiast telewizyjnej prezenterki. Co na to widzowie?

Południowokoreański kanał telewizyjny MBN do poprowadzenia programu telewizyjnego wykorzystał wirtualną prezenterkę, która w całości została stworzona za pomocą sztucznej inteligencji. Jej wygląd został odwzorowany na pracownicy stacji. Jak zareagowali widzowie? Przestraszyli się, że w przyszłości nie będą wiedzieć, czy z ekranu mówi do nich żywy człowiek czy algorytm.

  • Autor: KDS
  • 27 lis 2020 11:07
Sztuczna inteligencja zamiast telewizyjnej prezenterki. Co na to widzowie?
Prawdziwa prezenterka poprowadziła wydanie programu wraz ze swoją cyfrową kopią (fot. print screen Youtube/ MBN)
REKLAMA

Jak podaje portal interia.pl, komputerowa wersja prezenterki Kim Ju-ha została bardzo dokładnie odwzorowana. Algorytm zyskał jej głos, wygląd, mimikę czy gesty. Podczas zaprezentowania "kobiety" razem prowadziły wydanie programu informacyjnego. 

Widzom jednak to rozwiązanie nie przypadło do gustu. Jak relacjonowali, przeraziła ich dokładność kopii żywej kobiety oraz to, że w przyszłości mogą nie wiedzieć kogo oglądają na ekranie telewizora - żywą postać czy algorytm.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Stacja telewizyjna przekonuje z kolei, że dzięki temu, że algorytm się nie męczy i może pracować 24 godziny na dobę, sprawdzi się przy relacjonowaniu na przykład trwających kilka godzin wieczorów wyborczych.

- Problem możliwości wypierania dziennikarzy przez programy sztucznej inteligencji nie jest futurystyczna zagadką, tylko jest faktem który dzieje się tu i teraz, na naszych oczach! - przekonuje prof. Ryszard Tadeusiewicz, wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Sztucznej Inteligencji.

Warto przypomnieć też wyniki badania Christera Clerwalla z Uniwersytetu Karlstad w Szwecji. Podczas badania poprosił on 45 studentów aby wybrali i przeczytali jedno z dwóch podsumowań, dotyczących meczu Narodowej Ligi Futbolowej. Jedno podsumowanie było napisane przez dziennikarza LA Times. Drugie przez oprogramowanie. Zadaniem studentów było ocenienie artykuł na podstawie treści i wiarygodności oraz przypisanie mu jednego z 12 słów: obiektywne, wiarygodne, dokładne, nudne, ciekawe, przyjemne do czytania, jasne, informacyjne, dobrze napisane, użyteczne, opisowe lub spójne.

Materiał stworzony przez prawdziwego dziennikarza został oceniony jako "dobrze napisany", "jasny" i "przyjemny do czytania". Ten stworzony przy pomocy programu był "opisowy", "informacyjny", "dokładny", "wiarygodny" i "obiektywny". 

Zaś cyfrowi prezenterzy stali się już częścią zespołu redakcyjnego chińskiej Państwowej Agencja Xinhua. Agencja we współpracy z dostawcą wyszukiwarki internetowej Sogou z Pekinu stworzyła algorytmy sztucznej inteligencji mogące pełnić zadania należące do tej pory do spikerów telewizyjnych i pokazała ich działanie na żywo.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Sztuczna inteligencja zamiast telewizyjnej prezenterki. Co na to widzowie?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.