PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Spadek efektywności pracowników biurowych spada przez smartfony?

Ekonomiści i szefowie firm coraz częściej zadają pytania o to, jak powstrzymać spadek produktywności pracowników biurowych, który w ostatnich latach postępuje dzięki upowszechnieniu smartfonów - donosi tygodnik "Economist".

  • Autor:PAP/TK
  • 3 cze 2018 10:28
Spadek efektywności pracowników biurowych spada przez smartfony?
Zdaniem naukowców, po odczytaniu powiadomienia na telefonie, pracownik potrzebuje 30 min aby powrócić do prawidłowego stanu koncentracji (Fot. Pixabay)
REKLAMA
  • Ciągły cykl informacyjny, powiadomienia sygnalizujące nadejście bardzo ważnych wiadomości, wielokanałowość obiegu treści w sieci sprawiły, że produktywność w pracy nieustannie maleje.
  • Badania w Wielkiej Brytanii dowiodły, że użytkownicy smartfonów sięgają po swoje urządzenie co najmniej raz na siedem minut.
  • Według ocen naukowców, pracownik, którego od wykonywania zadania odciągnęło powiadomienie na telefonie, potrzebuje na powrót do właściwego poziomu koncentracji około pół godziny.

 

"Economist" zaznacza, że historia negatywnego wpływu nowinek technologicznych na produktywność w miejscu pracy sięga czasów pojawienia się w biurach telefonów stacjonarnych. Zdaniem tygodnika, głośne dzwonienie tradycyjnych aparatów w otwartych przestrzeniach biur lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych XX wieku wydaje się przeszkodą niewinną w porównaniu do zaburzeń, jakie w rytm pracy biurowej wniósł ze sobą internet.

Ciągły cykl informacyjny, powiadomienia sygnalizujące nadejście bardzo ważnych wiadomości, wielokanałowość obiegu treści w sieci sprawiły, że produktywność w pracy nieustannie maleje.

"Economist" przywołuje badania przeprowadzone na zlecenie centralnego banku Wielkiej Brytanii, według których użytkownicy smartfonów sięgają po swoje urządzenie co najmniej raz na siedem minut. Rezultaty badania dowodzą, że wykonywanie czynności wymagających skupienia przy jednoczesnym odczytywaniu e-maili i odbieraniu telefonów obniża IQ pracownika o dziesięć punktów w stosunku do kolegów, którzy wykonują obowiązki w pracy bez tego rodzaju zakłóceń. Obniżenie IQ o dziesięć punktów może być porównywalne w skutkach z bezsenną nocą, bądź niszczącymi skutkami długotrwałego nadużywania marihuany - zauważa tygodnik.

Według ocen naukowców, pracownik, którego od wykonywania zadania odciągnęło powiadomienie na telefonie, potrzebuje na powrót do właściwego poziomu koncentracji około pół godziny. Badacze zaznaczają, że oprócz tego zdiagnozowali jeszcze jedną negatywną konsekwencję rozpowszechnienia smartfonów; pracownicy zaczęli przyzwyczajać się do faktu, że w pracy nieustannie coś im przeszkadza, w związku z czym nawet nie osiągają niezbędnego dla produktywnego wykonywania zadań poziomu skupienia i proaktywnie poszukują odciągających ich od pracy bodźców.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Spadek efektywności pracowników biurowych spada przez smartfony?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.