PARTNERZY PORTALU

Służbowy telefon i urlop. Jak skutecznie odciąć się od pracy

Wyobraźmy sobie taką sytuację. Górski szlak lub plaża. Spokój. Urlop, który nagle przerywa telefon. Dzwoni nasz szef lub klient. Odebrać i wybić się z wakacyjnego resetu, czy jednak zostawić połączenie bez odpowiedzi? Większość z nas telefon odbierze, co więcej, odpisze podczas urlopu na służbowego e-maila.

Służbowy telefon i urlop. Jak skutecznie odciąć się od pracy
Każde dodatkowe 10 godzin spędzonych na wakacjach zwiększa wydajność pracownika o 8 proc. (fot. Pixabay)
REKLAMA
  • Jak pokazują wyniki badań przeprowadzonych przez EY, każde dodatkowe 10 godzin spędzonych na wakacjach zwiększa wydajność pracownika o 8 proc.
  • - W idealnym świecie, oczywiście po uprzednim przekazaniu obowiązków, pracownik znika na urlop bez kontaktu z firmą. W praktyce, jak wiadomo, wygląda to różnie. Najlepszym rozwiązaniem jest jasne ustalenie granic i rozmowa z przełożonym na temat tego, jak ta ewentualna komunikacja miałaby wyglądać - wyjaśnia Monika Pawelczak z firmy New Work.
  • Badania firmy Randstad pokazują, że mamy duży problem z zachowaniem równowagi - urlopy często nie są czasem w pełni wolnym od obowiązków zawodowych. Aż 57 proc. zatrudnionych twierdzi, że podczas wakacji odbiera telefony służbowe. Niemal połowa odpowiada też na maile służbowe.

Marta Krzyśka na kwestie odpoczynku na urlopie może popatrzeć z kilku z perspektyw. Przez lata pracowała na umowie o pracę, pracowała jako marketingowiec (z wypłatą uzależnioną od prowizji), prowadziła jednoosobową działalność gospodarczą. Dziś wraz ze wspólnikami prowadzi firmę.

- Zdecydowanie najprościej wypoczywa się, mając umowę o pracę. Zawsze jest ta myśl o stałej pensji. Inaczej odpoczywało mi się w momencie, gdy zaczęłam pracować jako handlowiec. Wtedy mimo etatu jest myśl, że masz tych klientów, że trzeba o nich zadbać, odebrać telefon, sprawdzić, czy przypadkiem ktoś nie napisał wiadomości - wyjaśnia w rozmowie z PulsHR.pl.

Z jej perspektywy zdecydowanie najgorzej odpoczywa się, prowadząc jednoosobową działalność gospodarczą.

- Są takie momenty podczas np. dwutygodniowego urlopu, że zaczynasz myśleć: przecież jeśli poświęcę pół godziny w ciągu dnia dla mojego stałego klienta, to nic się nie stanie. Gdy prowadzimy firmę sami, nie mamy wsparcia wspólników, w szczególny sposób musimy zadbać o współpracujące z nami firmy. Możemy powiedzieć, że jesteśmy na urlopie, ale ryzykujemy utratę klienta - dodaje. - Podczas pierwszych wakacji jako zarządzająca firmą przez cały wypoczynek - dwa tygodnie - myślałam, co można uskutecznić, jakich klientów pozyskać, wpadały mi do głowy pomysły. Więc o odcięciu wtedy raczej nie było mowy.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Służbowy telefon i urlop. Jak skutecznie odciąć się od pracy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA