PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Sekretarki i asytentki: zarobki, kompetencje, wykształcenie, wymagania

Niewątpliwie walczą ze stereotypem mało rozgarniętej maskotki. W rzeczywistości są jednymi z najważniejszych osób w firmie. Sekretarki – bo o nich mowa - 25 kwietnia obchodzą swoje święto, a jak powiedziała aktorka Jane Fonda „Można prowadzić biuro bez szefa, ale nie bez sekretarki”.

Sekretarki i asytentki: zarobki, kompetencje, wykształcenie, wymagania
Sekretarki 25 kwietnia obchodzą swoje święto (fot. Pixabay)
REKLAMA
  • Zawód sekretarki jest mocno sfeminizowany. Z badań Pracuj.pl wynika, że 91 procent zatrudnionych na stanowisku sekretarki/asystentki to panie. 9 proc. stanowią mężczyźni. 88 proc. wszystkich zatrudnionych pracuje w ramach umowy o pracę.
  • Jak wynika z wyliczeń portalu wynagrodzenia.pl, miesięczne wynagrodzenie zależne jest od stanowiska.
  • Z wyników tegorocznego badania przeprowadzonego wśród asystentek, sekretarek i pracowników administracyjnych jasno wynika, że największym problemem w firmach jest mobbing.

- Praca nie należy do łatwych, ale jeśli się posiada pewne cechy, to potrafi być całkiem przyjemna. Na pewno cechami, które ułatwią wykonanie tego zawodu, są łatwość w nawiązywaniu kontaktów, otwartość na innych, skrupulatność, wielozadaniowość i, co najważniejsze, umiejętność ustalania priorytetów - tłumaczy Ilona Langner.

Ilona od blisko 10 lat jest sekretarką i asystentką zarządu w jeden z firm działających w branży kreatywnej. Jest nie tylko pierwsza osobą, z którą mają kontakt potencjalni klienci firmy. To ona dba o to, by w dokumentach był porządek, wszystkie płatności były zrealizowane na czas, dba, by w kalendarzu prezesa nie zrobił się niepotrzebny bałagan.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Obsługa ksero i parzenie kawy? Nic bardziej mylnego

Jeszcze kilkanaście lat temu, by zdobyć pracę sekretarki, kandydaci na to stanowisko musieli przejść przez gęste sito rekrutacji. By dostać prace na tym stanowisku, niejednokrotnie kandydatki i kandydaci (bo to zawód nie tylko pań) uczęszczali na kursy szybkiego pisania na maszynie, etykiety biznesowej czy zarządzania korespondencją. Zawód należał do kategorii „tych prestiżowych” i niejednokrotnie oznaczał możliwość uczestniczenia w eleganckich spotkaniach, negocjacjach biznesowych czy zagranicznych wyjazdach.

Dziś prestiż nie jest już tak wysoki, co wcale nie oznacza, że od kandydatów na to stanowisko wymaga się mniej.

Dobra sekretarka ma dziś co najmniej średnie wykształcenie, choć preferowane jest wyższe kierunkowe, np. administracja, zna w mowie i piśmie co najmniej jeden język obcy, doskonale odnajduje się w świecie programów z pakietu MS Office.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Sekretarki i asytentki: zarobki, kompetencje, wykształcenie, wymagania

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.