PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Rośnie zaufanie Polaków do biznesu. Najbardziej wiarygodni są zwykli pracownicy

  • Justyna Koc
    jk
  • 10 mar 2017 14:36

• 40 proc. Polaków jest skłonnych zaufać biznesowi (38 proc. w poprzedniej edycji badania).
• Polacy najbardziej wierzą osobom podobnym do siebie oraz ekspertom akademickim i specjalistom.
• Mało wiarygodni są z kolei prezesi firm i urzędnicy.

Rośnie zaufanie Polaków do biznesu. Najbardziej wiarygodni są zwykli pracownicy
Jak pokazuje ETB, najbardziej wiarygodnymi ambasadorami firm są zwykli pracownicy. Najmniej ufamy rzecznikom prasowym. (Fot. Pexels)
REKLAMA

Jak wynika z badania "Edelman Trust Barometer" (ETB), wszystkie media internetowe (w tym wyszukiwarki, portale, strony www czy media społecznościowe) stają się dla Polaków coraz bardziej wiarygodne. W tym samym czasie zaufanie do mediów tradycyjnych systematycznie spada. 51 proc. Polaków jest skłonnych bardziej zaufać wynikom wyszukiwarek internetowych niż redaktorom z krwi i kości (49 proc.).

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Polacy coraz częściej bezkrytycznie wierzą temu, co przeczytają w Internecie. W tym samym czasie odrzucają treści serwowane przez tradycyjne media. To powoduje, że coraz częściej obserwujemy pączkowanie tzw. fałszywych wiadomości. Te trafiają niestety na podatny grunt – ponad 60 proc. z nas przyznaje, że nigdy bądź bardzo rzadko zmienia swoje stanowisko wobec ważnych społecznie kwestii – mówi Przemysław Mitraszewski, partner w Lighthouse.

- Dodajmy do tego fakt, że prawie połowa Polaków nie słucha ludzi i organizacji, z których poglądami się nie zgadza, co więcej 4,5 razy chętniej pomija informacje, które nie są spójne z ich wizją rzeczywistości, 3/5 obywateli jest skłonnych zagłosować na polityka, który kłamie. Ta sytuacja pokazuje, że naprawdę coś się zmieniło. I nikt, kto zajmuje się komunikacją, nie powinien bagatelizować tej zmiany – dodaje Mitraszewski.

Autorytet się demokratyzuje

Jeśli chodzi o pozyskiwanie informacji na temat firm i marek, najbardziej ufamy osobom podobnym do nas samych (Indeks Zaufania równy 55 pkt) oraz ekspertom akademickim (52 pkt) i specjalistom (48 pkt). W oczach Polaków najmniej wiarygodni są prezesi firm i urzędnicy (odpowiednio 23 pkt i 18 pkt). Jak w takiej sytuacji powinien odnaleźć się biznes?

Jak pokazuje ETB, najbardziej wiarygodnymi ambasadorami firm są zwykli pracownicy. Najmniej ufamy rzecznikom prasowym.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Rośnie zaufanie Polaków do biznesu. Najbardziej wiarygodni są zwykli pracownicy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA