PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Praca influencerów wymaga uregulowania? "Wielu sytuacji nie da się przewidzieć"

Amerykańska Federalna Komisja Handlu zadecydowała o przeprowadzeniu przeglądu regulacji, które dotyczą promocji w internecie. Szczególną uwagę urzędnicy chcą zwrócić na zaangażowanie influencerów. Z godnie z pomysłem jednego z komisarzy, nieoznaczanie reklam w sieci skutkowałoby karami finansowymi.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Praca influencerów wymaga uregulowania? "Wielu sytuacji nie da się przewidzieć"

  • Przedstawiciel Amerykańskiej Federalnej Komisji Handlu Rohit Chopra, zwrócił uwagę na zjawisko kupowania polubień i obserwujących. Dość często stosowana praktyka pozwala większym (bogatszym) firmom zwiększać zyski, a tym mniejszym, działającym zgodnie z dobrymi praktykami – utrudnia przetrwanie.
  • Pod lupę wzięto przede wszystkim praktyki stosowane na platformach Instagram, YouTube czy TikTok.
  • 1/3 Polaków przyznaje, że nie kieruje się klasyczną reklamą. Zdecydowana większość przed podjęciem decyzji zakupowej szuka informacji o produkcie bądź usłudze w internecie.

Amerykańska Federalna Komisja Handlu zadecydowała o przeprowadzeniu przeglądu regulacji, które dotyczą promocji w internecie – zwłaszcza tej angażującej influencerów. Decyzję o konieczności zmian przegłosowano stosunkiem głosów 5:0.

Aktualnie obowiązujące w Stanach Zjednoczonych prawo pochodzi z 1980 roku i zostało znowelizowane w 2009 roku.

- Nie powinniśmy się przejmować, jeśli pojedynczy twórcy publikują posty o swoich zainteresowaniach, a przy okazji zarabiają na tym dodatkowe pieniądze. Gdy jednak firmy psują rynek reklamowy, płacąc komuś za rzekomo autentyczną recenzję, to mamy do czynienia z czymś nielegalnym, z łapówką – wyjaśnił komisarz Rohit Chopra.

Przeczytaj: Skuteczny influencer marketing to odpowiednie narzędzia

Przedstawiciel komisji zwrócił uwagę na zjawisko kupowania polubień i obserwujących. Dość często stosowana praktyka pozwala większym (bogatszym) firmom zwiększać zyski, a tym mniejszym, działającym zgodnie z dobrymi praktykami – utrudnia przetrwanie.

Pod lupę wzięto przede wszystkim praktyki stosowane na platformach Instagram, YouTube czy TikTok.

Influecerzy na cenzurowanym?

To kolejna sytuacja, w której współpraca z influencerami budzi kontrowersje. Na początku 2020 roku debiutująca na Wall Street firma Casper w prospekcie emisyjnym ostrzegała inwestorów przed ryzykiem, jakim w jej przypadku jest współpraca z influencerami. Brak możliwości kontrolowania ich zachowań firma traktuje jako jeden z czynników zagrażających stabilności marki.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.