PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Portret polskiego singla

Polscy single to głównie osoby z pokolenia X, czyli urodzone między 1965 r. a 1980 r. - mówi PAP socjolog dr Julita Czernecka z Uniwersytetu Łódzkiego. To głównie mieszkańcy dużych miast, którzy nieźle zarabiają, a singlami są przede wszystkim z wyboru.

  • Autor:PAP/AS
  • 16 kwi 2016 10:53
Portret polskiego singla
To głównie mieszkańcy dużych miast, którzy nieźle zarabiają, a singlami są przede wszystkim z wyboru (fot. pixabay.com CC0)
REKLAMA

"Najczęściej są singlami przez wiele lat, dobrze zarabiają, mają wysoki status społeczny i żyją (tak) przede wszystkim z wyboru. Jedni są singlami dlatego, że mówią 'nie chcemy dłużej cierpieć, mieliśmy bardzo negatywne doświadczenia w swoich związkach, więc na razie chcemy żyć bezpiecznie, przewidywalnie'. Ci najmłodsi, przed 30-tką mówią, że mają jeszcze sporo czasu na to, żeby założyć rodzinę, poznać partnera" - opowiadała PAP dr Julita Czernecka, autorka m.in. książki "Wielkomiejscy single".

Wśród singli są też tacy, którzy - jak mówi socjolog - "przyzwyczaili się do życia solisty", a także "romantycy, którzy wierzą w miłość od pierwszego wejrzenia, chcą spotkać takiego partnera jak w komediach romantycznych". "I są tacy, którzy są zupełnie bezkompromisowi, czyli mają bardzo długą listę wysokich oczekiwań i właściwie umawiają się na randki tylko z tymi, którzy te oczekiwania spełniają" - mówi dr Czernecka.

Z jej badań dot. singli wynika, że większość z nich ceni bardzo takie wartości jak niezależność i wolność, ale obok tego cenią też wartości tradycyjne – posiadanie rodziny, dzieci. „Powiedziałabym, że ci nasi single trochę w stereotypy się jednak wpisują – z bardzo dużym naciskiem na karierę zawodową i na rozwój własnych pasji i hobby. Ale z drugiej strony są trochę wewnętrznie rozdarci, czyli oni bardzo chcą mieć rodzinę, bardzo chcą mieć dzieci, tylko z wielu powodów tę decyzję odkładają – albo nie znaleźli – jak mówią – partnera, albo nie są w takim momencie, żeby tego partnera w ogóle szukać i chcą korzystać na razie z życia w pojedynkę” - dodała ekspertka.

Według niej singlami są głównie osoby z pokolenia X, czyli urodzone między 1965 r. a 1980 r, ludzie którzy wchodzili na rynek pracy w latach 90. i na początku XXI wieku. „Ta praca zawodowa była bardzo dużą wytyczną. Dzisiaj jak mówimy o pokoleniu Y, ale bardziej C, czyli ludziach młodych, 20-letnich, studentach, to ja mam wrażenie, ze praca jest dla nich bardzo ważna, ale jednak najważniejszą wartością jest ich życie, jakość tego życia, to, że mają związki, relacje, oni je bardzo cenią. Więc mogę postawić taką hipotezę, że to pokolenie C, to najmłodsze będzie zdecydowanie rzadziej bywało w stanach singlowych - to będą bardziej takie stany przejściowe, naturalne, niż takie, że będą singlami z wyboru” - oceniła ekspertka.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Portret polskiego singla

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.