36 proc. Polaków jest zainteresowanych zakupami podczas sezonu największych wyprzedaży - wynika badania "Polaków Portfel Własny: Polacy na e-zakupach 2022". Dodano, że inflacja, ceny energii sprawiają, że Polacy zaczęli analizować e-wydatki.

Zdaniem autorów badania wpływ na ograniczenie planów zakupowych może mieć sytuacja gospodarczo-ekonomiczna, która zmienia nawyki zakupowe. 46 proc. respondentów częściej niż dotychczas rozgląda się za tańszymi opcjami i porównuje ceny, a 45 proc. nie kupuje produktów, które nie są im absolutnie niezbędne.
Czytaj też: Mniej masła, mięsa i alkoholu. Tak Polak zaciska pasa
Kto liczy na wyprzedaże?
Według badania Santander Consumer Banku 36 proc. Polaków jest zainteresowanych zakupami podczas sezonu największych wyprzedaży. Badanie pokazało, że z zakupowych okazji w najbliższych tygodniach zamierza skorzystać co trzeci Polak. W tej grupie najwięcej jest kobiet (42 proc. w porównaniu do 29 proc. mężczyzn) oraz osób z najmłodszych grup wiekowych - przed 30. i 40. rokiem życia (kolejno 49 i 43 proc.).
Na większe zakupy w tym okresie zamierzają się wybrać również respondenci z małych miast do 50 tys. mieszkańców (49 proc. w porównaniu do 35 proc. badanych z metropolii).
"W badaniu zaobserwowaliśmy zmianę nastrojów konsumenckich. Wynika z niego, że większość osób planuje wstrzymać się od większych zakupów pod koniec roku. W tej grupie są mężczyźni (66 proc.), seniorzy powyżej 70-tego roku życia (85 proc.) i mieszkańcy dużych miast. Co ciekawe, polowania na okazje podczas tegorocznych wyprzedaży nie planuje również aż 73 proc. osób zarabiających między 5 tys. a 6 999 zł na rękę" - wskazuje Patryk Perliński z Santander Consumer Banku.
Ubrania, zabawki, kosmetyki - na to będą polować Polacy
Z badania wynika, że na przecenach najwięcej osób będzie chciało kupić ubrania (45 proc.), zabawki (43 proc.) i kosmetyki (41 proc.). Na kolejnym miejscu znalazły się książki i e-booki (35 proc.), wyprzedzając elektronikę (19 proc.) oraz sprzęt AGD (16 proc.). Zdecydowanie mniej respondentów będzie poszukiwać RTV (6 proc.) czy biżuterii (5 proc.).
Jak dodano, sytuacja gospodarczo-ekonomiczna sprawiła, że zmieniły się nawyki Polaków dotyczące kupowania w e-commerce.
"Blisko połowa respondentów (46 proc.) porównuje ceny i w internecie szuka tańszych opcji niż w sklepach stacjonarnych. Podobny odsetek (45 proc.) ankietowanych ogranicza się do kupowania tego, co absolutnie konieczne np. ubrań na nową porę roku" - przekazano.

KOMENTARZE (0)