Poziom satysfakcji podatników z wizyty w urzędzie skarbowym w ciągu ostatnich 12 miesięcy wynosił 82 proc. – wynika z badania, którego wyniki przedstawiło w poniedziałek Ministerstwo Finansów.

- Średni poziom satysfakcji podatników w wizyty w urzędzie skarbowym wynosił w ciągu ostatnich 12 miesięcy 82 proc. - wynika z badania przeprowadzonego przez Ministerstwo Finansów.
- Wyniki zostały zaprezentowane podczas poniedziałkowej konferencji prasowej.
- Jak wynika z danych MF, dla podatników najważniejsze jest, aby swoją sprawę załatwili już podczas pierwszej wizyty w urzędzie skarbowym.
"82 proc. zadowolonych klientów to dobry wynik, ale nad doświadczeniami pozostałych będziemy dalej pracować, wprowadzać dalsze zmiany i usprawnienia" - powiedziała w czasie konferencji prasowej minister finansów Magdalena Rzeczkowska. - "Opinia i zadowolenie podatników są dla nas bardzo ważne, bo zadowoleni podatnicy chętniej płacą podatki, traktują to jako inwestycję, a nie jako daninę, czyli coś negatywnego" - dodała.
Jak wynika z danych MF, dla podatników najważniejsze jest, aby swoją sprawę załatwili już podczas pierwszej wizyty w urzędzie skarbowym. Poziom skuteczności pierwszego kontaktu, a więc odsetek podatników, którzy sprawę załatwili już podczas pierwszej wizyty, wynosił w ciągu ostatnich 12 miesięcy średnio 77 proc.
"Jeśli podatnicy załatwiają sprawę podczas pierwszej wizyty, to poziom satysfakcji przekracza 90 proc., a jeśli nie rozwiązują sprawy od razu, to poziom satysfakcji jest znacznie niższy" - powiedział Waldemar Kupiec z Departamentu Relacji z Klientami MF.
Resort finansów w swoim badaniu badał także poziom rekomendacji wśród podatników - wyniósł średnio 84 proc., poziom braku wysiłku - 75 proc., oraz poziom pozytywnych emocji - 88 proc. Badanie prowadzone jest wśród podatników, którzy skorzystali z internetowego systemu rejestracji wizyt w urzędzie skarbowym.
"Jako KAS dążymy do tego, aby nadal administracja była bardziej profesjonalna i nastawiona na potrzeby podatników. Od kwietnia 2021 r. prowadzimy badania na temat satysfakcji podatników po wizycie w US, badanie ma charakter ciągły" - powiedział wiceminister finansów i szef Krajowej Administracji Skarbowej Bartosz Zbaraszczuk.
MF podał, że badanie jest prowadzone poprzez ankietę wysyłaną do podatników i że odsetek ankiet wypełnianych przez podatników wynosi ok. 6-8 proc., co daje ok. 10 tys. ankiet miesięcznie i ok. 120 tys. w ciągu 12 miesięcy.

KOMENTARZE (0)