PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Polacy zadowoleni z wizyt w urzędzie skarbowym. Najważniejsze to załatwić sprawę za pierwszym razem

  • Autor: PAP/JP
  • 27 cze 2022 12:51

Poziom satysfakcji podatników z wizyty w urzędzie skarbowym w ciągu ostatnich 12 miesięcy wynosił 82 proc. – wynika z badania, którego wyniki przedstawiło w poniedziałek Ministerstwo Finansów.

Polacy zadowoleni z wizyt w urzędzie skarbowym. Najważniejsze to załatwić sprawę za pierwszym razem
Poziom satysfakcji podatników z wizyty w urzędzie skarbowym w ciągu ostatnich 12 miesięcy wynosił 82 proc. (fot. mazowieckie.kas.gov.pl)
REKLAMA
  • Średni poziom satysfakcji podatników w wizyty w urzędzie skarbowym wynosił w ciągu ostatnich 12 miesięcy 82 proc. - wynika z badania przeprowadzonego przez Ministerstwo Finansów.
  • Wyniki zostały zaprezentowane podczas poniedziałkowej konferencji prasowej.
  • Jak wynika z danych MF, dla podatników najważniejsze jest, aby swoją sprawę załatwili już podczas pierwszej wizyty w urzędzie skarbowym.

"82 proc. zadowolonych klientów to dobry wynik, ale nad doświadczeniami pozostałych będziemy dalej pracować, wprowadzać dalsze zmiany i usprawnienia" - powiedziała w czasie konferencji prasowej minister finansów Magdalena Rzeczkowska. - "Opinia i zadowolenie podatników są dla nas bardzo ważne, bo zadowoleni podatnicy chętniej płacą podatki, traktują to jako inwestycję, a nie jako daninę, czyli coś negatywnego" - dodała.

Jak wynika z danych MF, dla podatników najważniejsze jest, aby swoją sprawę załatwili już podczas pierwszej wizyty w urzędzie skarbowym. Poziom skuteczności pierwszego kontaktu, a więc odsetek podatników, którzy sprawę załatwili już podczas pierwszej wizyty, wynosił w ciągu ostatnich 12 miesięcy średnio 77 proc.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

"Jeśli podatnicy załatwiają sprawę podczas pierwszej wizyty, to poziom satysfakcji przekracza 90 proc., a jeśli nie rozwiązują sprawy od razu, to poziom satysfakcji jest znacznie niższy" - powiedział Waldemar Kupiec z Departamentu Relacji z Klientami MF.

Resort finansów w swoim badaniu badał także poziom rekomendacji wśród podatników - wyniósł średnio 84 proc., poziom braku wysiłku - 75 proc., oraz poziom pozytywnych emocji - 88 proc. Badanie prowadzone jest wśród podatników, którzy skorzystali z internetowego systemu rejestracji wizyt w urzędzie skarbowym.

"Jako KAS dążymy do tego, aby nadal administracja była bardziej profesjonalna i nastawiona na potrzeby podatników. Od kwietnia 2021 r. prowadzimy badania na temat satysfakcji podatników po wizycie w US, badanie ma charakter ciągły" - powiedział wiceminister finansów i szef Krajowej Administracji Skarbowej Bartosz Zbaraszczuk.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Polacy zadowoleni z wizyt w urzędzie skarbowym. Najważniejsze to załatwić sprawę za pierwszym razem

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA