PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Polacy zadowoleni z wizyt w urzędzie skarbowym. Ale im więcej tych wizyt, tym gorzej

Ministerstwo Finansów przedstawiło w środę wyniki badania satysfakcji klientów urzędów skarbowych w II kwartale 2021 r. 79 proc. osób zadeklarowało, że jest zadowolona z wizyty w urzędzie skarbowym – wynika z danych przedstawionych na konferencji prasowej. "Najsilniejszy wpływ na poziom satysfakcji klientów ma liczba wizyt w urzędzie skarbowym. Im więcej wizyt, tym gorsze są oceny satysfakcji" - powiedziała wiceminister finansów Magdalena Rzeczkowska, szefowa Krajowej Administracji Skarbowej.

  • Autor: PAP/JP
  • 28 lip 2021 12:13
Polacy zadowoleni z wizyt w urzędzie skarbowym. Ale im więcej tych wizyt, tym gorzej
Badanie było prowadzone na osobach, które skorzystało z oferowanej przez MF usługi umawiania wizyty w urzędach skarbowych (fot. archiwum)
REKLAMA
  • "Ułatwiamy pracę urzędnikom i pracujemy nad jakością obsługi. Temu służą prowadzone od kwietnia badania satysfakcji klientów urzędów skarbowych. Przedstawiamy wyniki badania po I kwartale badawczym" - powiedział w środę na konferencji prasowej minister finansów Tadeusz Kościński.
  • Z danych zaprezentowanych na konferencji wynika że w II kwartale 2021 r. 79 proc. osób odwiedzających urząd skarbowy zadeklarowało satysfakcję z wizyty.
  • "Nad doświadczeniem pozostałych będziemy nadal pracować, wprowadzając kolejne zmiany" - zadeklarował Tadeusz Kościński.

Badanie było prowadzone na osobach, które skorzystało z oferowanej przez MF usługi umawiania wizyty w urzędach skarbowych. Osoby takie dostawały następnie maila z prośbą o odpowiedź na ankietę. W jej ramach badane były - poza poziomem satysfakcji - także poziom rekomendacji (czyli odsetek osób, które poleciłyby obsługę przez danego pracownika), brak wysiłku, a więc łatwość załatwienia sprawy, poziom pozytywnych emocji, a także skuteczność pierwszego kontaktu.

"Najsilniejszy wpływ na poziom satysfakcji klientów ma liczba wizyt w urzędzie skarbowym. Im więcej wizyt, tym gorsze są oceny satysfakcji" - powiedziała na konferencji prasowej wiceminister finansów Magdalena Rzeczkowska, szefowa Krajowej Administracji Skarbowej.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Z danych zaprezentowanych przez MF wynika, że poziom rekomendacji w II kwartale wynosił 81 proc., poziom braku wysiłku - 73 proc., pozytywne emocje deklarowało 87 proc. badanych, a skuteczność pierwszego kontaktu wskazało 76 proc. badanych.

Dane te powstały na podstawie 25 tys. wypełnionych odpowiedzi. Liczba wypełnionych ankiet stanowiła 8 proc. wszystkich wysłanych, co - zdaniem resortu finansów - stanowi wysoki odsetek.

"O ile wiem, w korporacjach taki odsetek wynosi 2-3 proc., a więc nasza ankieta ma wysoki wskaźnik odpowiedzi" - powiedział Tadeusz Kościński.

Resort poinformował, że w metryczce badania osoby, które odwiedziły urząd skarbowy, były pytane, z jakim rodzajem sprawy zjawiły się w skarbówce, są także informacje o tym, jakiego rodzaju podmiot - np. osoba fizyczna czy przedsiębiorca - udziela odpowiedzi.

"Obecnie analizujemy treść odpowiedzi, ale będziemy publikować wyniki ankiet. Chcemy być transparentni, chcemy mówić o dobrych rzeczach, ale także o takich, które wymagają poprawy i które będą poprawiane" - powiedziała Magdalena Rzeczowska w środę.

Jak dodał Tadeusz Kościński, badane są także rezultaty poszczególnych urzędów.

"Co nie jest mierzone, nie jest zarządzane. Wiemy, który urząd najlepiej performuje i będziemy mogli się od nich uczyć" - powiedział minister finansów.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Polacy zadowoleni z wizyt w urzędzie skarbowym. Ale im więcej tych wizyt, tym gorzej

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.