PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Polacy przestali odwiedzać duże sklepy

W I kwartale br. o ponad 20 proc. spadła liczba wizyt w sklepach wielkopowierzchniowych w porównaniu do I kw. roku 2020, do tego ubyło blisko 15 proc. unikalnych klientów w relacji rocznej - wynika z badania wykonanego przez Proxi.cloud i UCE RESEARCH.

  • Autor: PAP/JP
  • 26 kwi 2021 17:35
Polacy przestali odwiedzać duże sklepy
Średnia liczba wizyt w sklepie na osobę spadła o przeszło 6 proc. (fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Z badania wynika, że oba wskaźniki pogorszyły się we wszystkich formatach handlowych, ale w najmniejszym stopniu było to widoczne w dyskontach.
  • Ponadto średnia liczba wizyt na osobę spadła o przeszło 6 proc., przy czym wzrosła ona tylko w sieciach cash&carry o niemal 7 proc.
  • "Analiza wykazała, że liczba wizyt w sklepach wielkopowierzchniowych spadła o 20,2 proc. w relacji rocznej, zatem wygląda na to, że największe spadki są już za nami" - wskazał Mateusz Chołuj z firmy technologicznej Proxi.cloud. Dodał, że w czasie pandemii sięgały one średnio 40 proc., a przed świętami - nawet blisko 70 proc.

"Oczywiście ruch w placówkach nadal będzie zmniejszony, dopóki pandemia całkiem nie minie. Nie oznacza to jednak, że zyski sieci handlowych mogą być słabsze, bo przy okazji rzadszych wizyt klienci wciąż jednorazowo kupują więcej" - zaznaczył.

Z badania wynika ponadto, że liczba unikalnych klientów spadła w relacji rocznej o 14,8 proc. Co istotne, liczba unikalnych klientów spadła we wszystkich analizowanych formatach. Najmniej było to widoczne w dyskontach, gdzie spadki osiągnęły poziom 15,3 proc., dalej w zestawieniu są hipermarkety z wynikiem 22,6 proc., supermarkety: spadek o 23,2 proc., a także sieci typu cash&carry o 29,9 proc. - czytamy.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

W ocenie Adama Grochowskiego z Proxi.cloud, powodem największego spadku sieci cash&carry z pewnością jest sytuacja w gastronomii. "Bardzo duży udział klientów tych placówek stanowią właśnie właściciele restauracji, którzy zaopatrywali się tam w produkty potrzebne do funkcjonowania ich biznesu" - wskazał.

Według Chołuja, do tego trzeba dodać, że średnia liczba wizyt na osobę zmniejszyła się o 6,3 proc. w relacji rocznej. "To pokazuje, że klienci wciąż rzadziej robią zakupy niż przed pandemią, choć sytuacja powoli wraca do normy. Ten spadek jest jednak niższy niż w ostatnim okresie przedświątecznym. Wówczas Polacy odwiedzali placówki wielkopowierzchniowe o 23,7 proc. rzadziej niż rok wcześniej" - zaznaczył.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Polacy przestali odwiedzać duże sklepy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.