PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Polacy mają dobre zdanie o ZUS

Prawie 3/4 klientów pozytywnie ocenia jakość obsługi Zakład Ubezpieczeń Społecznych - wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez firmę badawczą PBS. ZUS jest bardzo wysoko oceniany przez osoby, które mają z nim systematyczny kontakt.

  • Autor: PAP
  • 28 gru 2018 9:54
Polacy mają dobre zdanie o ZUS
Najwyższe oceny jakości bezpośredniej obsługi w swoich placówkach ZUS odnotował w grupach świadczeniobiorców (88 proc.) i lekarzy (89 proc.). (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • 50 proc. badanych uważa, że w ostatnich latach poziom obsługi klientów w ZUS poprawił się.
  • Największy wzrost w liczbie pozytywnych ocen nastąpił w grupie przedsiębiorców.
  • Zdaniem 84 proc. respondentów, na docenienie zasługują usługi świadczone przez pracowników ZUS na salach obsługi klientów.

Z sondażu wynika, że blisko 50 proc. badanych uważa, że w ostatnich latach poziom obsługi klientów w ZUS poprawił się. Natomiast 72 proc. respondentów ocenia jakość usług świadczonych przez Zakład jako dobre lub bardzo dobre. Największy wzrost w liczbie pozytywnych ocen nastąpił w grupie przedsiębiorców. Tutaj pozytywna ocena obsługi w ZUS sięga 76 proc.

Zdaniem 62,2 proc. badanych przedsiębiorców, jakość usług świadczonych w Zakładzie poszybowała w ostatnich latach do góry. Grupa, która równie pozytywnie ocenia zmiany w obsłudze klientów wprowadzone przez ZUS to świadczeniobiorcy: emeryci, renciści (58 proc. ocen pozytywnych).

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Prezes ZUS prof. Gertruda Uścińska podkreśliła, że to nie przypadek, że wysokie oceny Zakład notuje w dwóch grupach klientów, które mają z nim systematyczny kontakt.

"Zarówno przedsiębiorcy, jak i emeryci oraz renciści na bieżąco dostrzegają wszystkie pozytywne zmiany jakie wprowadzamy z myślą o naszych klientach" - zwróciła uwagę.

"Niewątpliwie na wysokie noty u świadczeniobiorców rzutuje wprowadzona w drugiej połowie ubiegłego roku usługa doradcy emerytalnego. Natomiast wysokie oceny przedsiębiorców to przede wszystkim skutek projektu e-składka, czyli zastąpieniu trzech lub czterech przelewów składkowych miesięcznie, jednym przelewem na indywidualny numer rachunku w ZUS" - dodała.

Zdaniem 84 proc. respondentów, na docenienie zasługują usługi świadczone przez pracowników ZUS na salach obsługi klientów. Z kolei 87 proc. badanych przez PBS wysoko ocenia uprzejmość i życzliwość pracowników sal obsługi, 84 proc. - czas poświęcony na obsługę, a 83 proc. - skuteczność załatwienia sprawy. Najwyższe oceny jakości bezpośredniej obsługi w swoich placówkach ZUS odnotował w grupach świadczeniobiorców (88 proc.) i lekarzy (89 proc.).

Badanie PBS zostało przeprowadzone od 15 października do 21 grudnia 2018 r. w ramach 10 tys. wywiadów telefonicznych wśród czterech grup klientów ZUS: świadczeniobiorców, ubezpieczonych, przedsiębiorców i lekarzy.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Polacy mają dobre zdanie o ZUS

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.