PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Polacy ćwiczą. Zumba traci na popularności, a crossfit zyskuje

• Badania pokazują, że wzrost zainteresowania sportem można zaobserwować w styczniu, co niewątpliwie wiąże się z postanowieniami noworocznymi, a kolejne apogeum popularności aktywności fizycznej przypada na wrzesień i październik.
• Joga praktykowana jest w Polsce od lat i wciąż ma stałe grono zwolenników.
• Crossfit coraz bardziej popularnym rodzajem treningu, a zainteresowanie zumbą spada.

Polacy ćwiczą. Zumba traci na popularności, a crossfit zyskuje
Crossfit coraz bardziej popularnym rodzajem treningu w Polsce. (Fot. Pixabay)
REKLAMA

– Joga jest treningiem ponadczasowym, z kolei zumba, która przez wiele lat święciła triumfy (pojawiła się w naszym kraju w 2010 roku), już od 2014 roku notuje spadek popularności. Natomiast crossfit nieprzerwanie od 2012 roku staje się coraz bardziej popularną dyscypliną sportową – mówi Aleksandra Balcerzak z FitPlanner.pl.

Zdaniem Aleksandry Balcerzak popularność crossfitu z pewnością będzie się utrzymywać przez cały rok. Treningi będą wspomagane nowymi technologiami.

– Według amerykańskich naukowców najważniejszym trendem na ten rok będą inteligentne urządzenia, inteligentne tkaniny bądź inteligentne zegarki, które będą mierzyć parametry ciała i efektywność podczas treningu. Istotną rolę będzie też pełnił trening z wykorzystaniem własnej masy ciała, czyli tzw. kalistenika. Jest to trening ponadczasowy. Czyli z jednej strony można zaobserwować zwrócenie się ku nowym technologiom, z drugiej zaś powrót do tych pierwotnych, ćwiczonych w starożytności dyscyplin. Jest to bardzo ciekawa zależność – podkreśla Aleksandra Balcerzak.

Aleksandra Balcerzak z FitPlanner.pl (Fot. Newseria)
Aleksandra Balcerzak z FitPlanner.pl (Fot. Newseria)

Badania pokazują, że aktywność fizyczna jest silnie skorelowana z postanowieniami noworocznymi. W styczniu 2015 roku w wyszukiwarce Google dla frazy „fitness Warszawa” odnotowano około 1600 wyszukań, w lutym liczba ta spadła do 1000, w marcu znów wzrosła (do 1300), a później zaczęła systematycznie spadać – w maju zarejestrowano zaledwie 590 wyszukiwań.

– W styczniu jest takie apogeum popularności aktywności fizycznej. Niestety, nasz zapał jest słomiany. Kolejne apogeum popularności sportu, ćwiczeń i aktywności fizycznej przypada na październik i wrzesień. Chociaż są takie dyscypliny jak np. crossfit, które właściwie przez cały rok utrzymują się na stałym wysokim poziomie, jest to około kilkudziesięciu tysięcy wyszukań miesięcznie – dodaje Aleksandra Balcerzak.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Polacy ćwiczą. Zumba traci na popularności, a crossfit zyskuje

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.