PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Polacy będą oszczędzać jedzenie, byle kupić prezenty na Boże Narodzenie

Boże Narodzenie za pasem, ale 61 proc. z nas nie czuje jeszcze świątecznej gorączki i czeka z kupnem prezentów. Co czwarta osoba ma to już za sobą, a 13 proc. nie planuje w tym roku nic wręczać. Polacy pod choinką znajdą upominki za max. 100 zł, choć część z nas jest bardziej rozrzutna. - Pandemia, nie wpłynęła zbyt mocno na nasze plany zakupowe w zakresie prezentów. Wydaje się, że jeżeli będziemy szukali oszczędności, to w innych kategoriach, np. zakupów jedzenia - mówi Magdalena Frątczak, szefowa sektora handlowego CBRE.

  • Autor: jk
  • 30 lis 2021 10:39
Polacy będą oszczędzać jedzenie, byle kupić prezenty na Boże Narodzenie
Szukanie prezentów na ostatnią chwilę to domena większości Polaków (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Pomimo panującej na rynku niepewności związanej z pandemią plany pracowników związane z wydatkami na świąteczne prezenty nie różnią się znacząco od tych, które mieli w 2019 roku.
  • 6 na 10 Polaków na prezent świąteczny dla jednej osoby planuje wydać do 100 zł - wynika z badania zleconego przez CBRE.
  • Na tańsze niż 50 zł upominki zdecyduje się 17 proc. osób, a 43 proc. przeznaczy na ten cel od 51 do 100 zł.

Szukanie prezentów na ostatnią chwilę to domena większości Polaków. Z badania CBRE wynika, że 61 proc. osób zapytanych w połowie listopada nie miało kupionego ani jednego prezentu świątecznego. 13 proc. osób przyznaje, że w tym roku nie zamierza wręczać żadnych upominków na Boże Narodzenie. Co czwarty Polak jest przezorny - 23 proc. ma już za sobą zakup części prezentów świątecznych, a 3 proc. kupiła już wszystkie.

Prezenty, choć w większości jeszcze nie są kupione, mają już przypisaną wartość. 6 na 10 Polaków na prezent świąteczny dla jednej osoby planuje wydać do 100 zł. Na tańsze niż 50 zł upominki zdecyduje się 17 proc. osób, a 43 proc. przeznaczy na ten cel od 51 do 100 zł. Droższe prezenty chce wręczyć najbliższym 41 proc. osób – z tego 26 proc. wyda na ten cel od 101 do 200 zł, a 15 proc. obdaruje rodzinę i przyjaciół prezentami za ponad 200 zł.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- W 2019 roku Polacy mieli podobne plany, jeżeli chodzi o wartość świątecznych prezentów, co w tym roku. Wtedy 66 proc. osób planowała na prezent wydać max. 100 zł, a 45 proc. od 101 zł do 200 zł. Zatem, jak widzimy pandemia, nie wpłynęła zbyt mocno na nasze plany zakupowe w zakresie prezentów. Wydaje się, że jeżeli będziemy szukali oszczędności, to w innych kategoriach, np. zakupów jedzenia - mówi Magdalena Frątczak, szefowa sektora handlowego CBRE.

Bez względu na to, czy prezenty kupimy w sklepie internetowym czy stacjonarnym, będziemy polowali na promocje. Obniżona cena produktów będzie celem 61 proc. osób. Tylko co piąty Polak nie będzie zwracał na to uwagi. Promocje okazują się ważniejsze dla kobiet – już 68 proc. pań będzie polować na tańsze prezenty, w porównaniu do 53 proc. mężczyzn.

*Badanie przeprowadzone na panelu Ariadna w terminie 19-22 listopada 2021 roku na ogólnopolskiej próbie liczącej N=1079 osób.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Polacy będą oszczędzać jedzenie, byle kupić prezenty na Boże Narodzenie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.