Pracownicy placówki pocztowej w Zielonej Górze zapobiegli oszustwu „na policjanta”. Klientka uratowała oszczędności swojego życia.

Poczta Polska zapobiegła przestępstwu, którego ofiarą miała paść starsza klientka. Podejrzenia pracowników poczty wzbudziło jej zachowanie: chciała nadać w placówce pocztowej przekaz błyskawiczny na znaczną kwotę, a po kilku pytaniach okazało się, że klientka nie bardzo wie, komu ze swojej rodziny miałaby te pieniądze przekazać. Dzięki działaniu pocztowców uratowała oszczędności swojego życia. Miała na kopercie napisane imię i nazwisko adresata. Po interwencji policji okazało się, że ta padła ofiarą oszustwa „na policjanta”
Poczta Polska od lat przestrzega klientów przed popularnymi i bardziej wyrafinowanymi metodami oszustów, zaś pracowników uczy, jak rozpoznawać takie sytuacje i jak właściwie na nie reagować. W 2015 roku z inicjatywy Ministerstwa Spraw Wewnętrznych Poczta dystrybuowała specjalne materiały, które trafiły do starszych osób. Były plakaty oraz ulotki informujące o działaniach przestępców. Ostrzegały przed kradzieżami „na wnuczka” i „na policjanta”.
W 2020 roku Poczta Polska informowała, że udało się udaremnić kilkanaście prób wyłudzenia pieniędzy, zapobiegając w ten sposób utracie oszczędności kolejnych oszukanych klientów.Coraz częściej udaje się wykryć i zatrzymać oszustów. Przykładem jest klient, który padł ofiarą oszustów działających metodą „na wnuczka”. Oszust dokonał dwukrotnej próby wypłaty niedoręczonej mu kwoty. Na podstawie wcześniejszych prób wypłaty przekazu zostały ustalone jego dane.
Kolejna podobna sytuacja miała miejsce w październiku 2020 roku i dotyczyła wypłaty przekazu pocztowego. Transakcja, z uwagi na jej podejrzany charakter była na bieżąco monitorowana i realizowana w stałym kontakcie telefonicznym z funkcjonariuszami policji. Udaremniono wyłudzenie gotówki, a kwotę zwrócono nadawcy, zaś sprawców oszustwa zatrzymano w placówce pocztowej.
Z kolei w maju tego roku pocztowcy w województwie lubelskim uchronili seniora przed oszustwem metodą „na policjanta”. Przestępca próbował doprowadzić do przelania pieniędzy z konta klienta pod pozorem przekonania go, że istnieje zagrożenie trzymania ich na obecnym rachunku. Pracownicy Poczty udzielili pomocy seniorowi już po zakończeniu godzin urzędowania placówki.



KOMENTARZE (0)