PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Padła ofiarą kradzieży „na policjanta”. Uratowała ją czujność pracowników

Pracownicy placówki pocztowej w Zielonej Górze zapobiegli oszustwu „na policjanta”. Klientka uratowała oszczędności swojego życia.

  • Autor: jk
  • 4 paź 2021 15:01
Padła ofiarą kradzieży „na policjanta”. Uratowała ją czujność pracowników
Poczta Polska zapobiegła przestępstwu, którego ofiarą miała paść starsza klientka (Fot. mat. pras.)
REKLAMA

Poczta Polska zapobiegła przestępstwu, którego ofiarą miała paść starsza klientka. Podejrzenia pracowników poczty wzbudziło jej zachowanie: chciała nadać w placówce pocztowej przekaz błyskawiczny na znaczną kwotę, a po kilku pytaniach okazało się, że klientka nie bardzo wie, komu ze swojej rodziny miałaby te pieniądze przekazać. Dzięki działaniu pocztowców uratowała oszczędności swojego życia. Miała na kopercie napisane imię i nazwisko adresata. Po interwencji policji okazało się, że ta padła ofiarą oszustwa „na policjanta”

Poczta Polska od lat przestrzega klientów przed popularnymi i bardziej wyrafinowanymi metodami oszustów, zaś pracowników uczy, jak rozpoznawać takie sytuacje i jak właściwie na nie reagować. W 2015 roku z inicjatywy Ministerstwa Spraw Wewnętrznych Poczta dystrybuowała specjalne materiały, które trafiły do starszych osób. Były plakaty oraz ulotki informujące o działaniach przestępców. Ostrzegały przed kradzieżami „na wnuczka” i „na policjanta”.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

W 2020 roku Poczta Polska informowała, że udało się udaremnić kilkanaście prób wyłudzenia pieniędzy, zapobiegając w ten sposób utracie oszczędności kolejnych oszukanych klientów.Coraz częściej udaje się wykryć i zatrzymać oszustów. Przykładem jest klient, który padł ofiarą oszustów działających metodą „na wnuczka”. Oszust dokonał dwukrotnej próby wypłaty niedoręczonej mu kwoty. Na podstawie wcześniejszych prób wypłaty przekazu zostały ustalone jego dane.

Kolejna podobna sytuacja miała miejsce w październiku 2020 roku i dotyczyła wypłaty przekazu pocztowego. Transakcja, z uwagi na jej podejrzany charakter była na bieżąco monitorowana i realizowana w stałym kontakcie telefonicznym z funkcjonariuszami policji. Udaremniono wyłudzenie gotówki, a kwotę zwrócono nadawcy, zaś sprawców oszustwa zatrzymano w placówce pocztowej.

Z kolei w maju tego roku pocztowcy w województwie lubelskim uchronili seniora przed oszustwem metodą „na policjanta”. Przestępca próbował doprowadzić do przelania pieniędzy z konta klienta pod pozorem przekonania go, że istnieje zagrożenie trzymania ich na obecnym rachunku. Pracownicy Poczty udzielili pomocy seniorowi już po zakończeniu godzin urzędowania placówki.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Padła ofiarą kradzieży „na policjanta”. Uratowała ją czujność pracowników

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.