PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Nudne zebranie w pracy? Oto wskazówki jak udać, że... jest ciekawe

Nie każde spotkanie służbowe jest szalenie interesujące. Prawdę mówiąc – nie każde jest w ogóle potrzebne. Jak - nie tylko je przetrwać - ale i okazać zaciekawienie i zaangażowanie?

  • Autor:JP
  • 20 kwi 2016 15:24
Nudne zebranie w pracy? Oto wskazówki jak udać, że... jest ciekawe
Żeby zapamiętać cokolwiek z nudnego przemówienia, można spróbować bazgrania w zeszycie. . (Fot.: Flickr, Link Humans, CC BY 2.0)
REKLAMA

Naukowcy przeprowadzili testy pamięciowe u 40 ochotników prosząc ich, aby odsłuchali nudną i głupawą rozmowę. Połowa miała w tym czasie kolorować kształty znajdujące się na dołączonej kartce. Druga połowa - tylko słuchać. Okazało się, że osoby, które rysowały, zapamiętały o 30 proc. więcej z rozmowy, niż te, które tylko słuchały.

– Mazanie na kartce jest mało wymagającym zajęciem, ale jednak utrzymuje mózg w gotowości, nie pozwala mu bujać w obłokach. To powoduje, że niejako automatycznie zapamiętujemy więcej – mówi kierująca badaniami Jackie Andrade.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jeśli natomiast w ogóle nie zależy nam na efektach, a chcemy jedynie "przetrwać" zebranie pozostawiając po sobie dobre wrażenie, warto skorzystać z kilku rad amerykańskiej satyryczki Sarah Cooper.

Jej zdaniem, będziemy wyglądać na bardziej zainteresowanych tym, co dzieje się na spotkaniu, jeśli będziemy się przechadzać po pomieszczeniu, powtarzać (tylko wolniej) ważniejsze kwestie (jakbyśmy chcieli je zapamiętać) i jeśli będziemy przytakiwać spoglądając na swój notatnik (w którym mogą być nawet tylko bazgroły).

– Z kolei robienie notatek sprawia wrażenie dobrego przygotowania. Receptą na sukces jest notowanie jednego, przypadkowego słowa z każdego zdania. Nie zapomnij kiwać głową – podpowiada satyryczka.

Zmieniaj procenty na ułamki. Co brzmi zgrabniej – „wzrost o prawie jedną czwartą” czy „o 24 proc.”? Nieważne, bo i tak można błyskotliwie tłumaczyć jeden zwrot na drugi. Precyzyjna komunikacja jest ważna.

Rośnie też uznanie dla osoby, która, będąc na ważnym spotkaniu, musi odebrać „jeszcze ważniejszy” telefon. Lepiej nie zadzierać z kimś o takiej pozycji w firmie.

Jako ostateczny środek warto z siebie zażartować. Wszyscy lubią humor podszyty samodeprecjacją. Powiedz „tylko nie prośmy o pomoc mojego prawnika rozwodowego” albo „gdybym znał odpowiedź na to pytanie, nie byłoby mnie tu teraz”.

- Być może ludzie postanowią donieść na ciebie do HR, ale zdobędziesz ich sympatię i wizerunek najbardziej błyskotliwej osoby na spotkaniu - stwierdza Cooper.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Nudne zebranie w pracy? Oto wskazówki jak udać, że... jest ciekawe

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.