Niemieckie marki Daimler i BASF doczekały się orkiestry założonej przez pracowników. Zespół muzyczny, który zazwyczaj wspomaga inicjatywy charytatywne, zagrał niedawno we Frankfurcie.

• W 2017 r. we Frankfurcie pracownicy wspomnianych firm zagrali kolejny koncert. 60-osobowy zespół miał w składzie także gościnnie Japończyków i Koreańczyków.
• Podkreśla się, że zintegrowani w ten sposób ludzie rozumieją się lepiej. Jest to też interesująca forma odstresowania od codziennej pracy.
• Pomysł znalazł uznanie w wielkich korporacjach, tzw. tygrysach azjatyckich. Orkiestry mają takie marki jak LG, Hyundai, Sony czy też Hitachi i Toshiba.
Stres, jaki wywołuje praca, ostre wymiany zdań w czasie przygotowywania kluczowego projektu, koledzy z pracy, o których często niewiele wiemy, to tylko część codziennych problemów, z jakimi borykamy się w życiu zawodowym. Nie jest tajemnicą, że generują one frustrację i odbijają się na zdrowiu.
Jak donosiła w grudniu agencja Associated Press (AP), pewną ciekawą formą odstresowania się po dniu ciężkiej pracy, czasami nawet w tym samym gronie, może być... muzyka. Tylko nie słuchana, a grana razem, na przykład w zespole złożonym z członków jednej korporacji.
Czytaj też: Gdzie najszybciej można znaleźć pracę?
Amerykańska agencja prasowa pod koniec roku zainteresowała się dość niszowym i nietypowym sposobem integracji pracowników, który powoli zdobywa popularność w Azji. Mowa o budowaniu z ludzi zatrudnianych w firmie amatorskich orkiestr symfonicznych. W 2017 roku najciekawszy taki zespół, złożony przede wszystkim z Niemców, grał we Frankfurcie.
- 60-osobowa orkiestra miała wśród skrzypków, wiolonczelistów czy basistów inżynierów, przedstawicieli handlowych, specjalistów IT - relacjonował listopadowy koncert "korporacyjnej" orkiestry portal pressherald.com. Jak stwierdził korespondent portalu, nie można odmówić amatorom klasy, którą pokazali, odgrywając złożone melodie klasyków.
Przytoczony portal zwracał uwagę, że koncert we Frankfurcie nie był jednostkowym wydarzeniem, bowiem orkiestra grywa regularnie i to nie dla zysku. Jej muzyczne spotkania najczęściej służą celom charytatywnym lub uświetnianiu spotkań stricte biznesowych.


KOMENTARZE (0)