Najdziwniejsze pomysły na biznes, które wypaliły

Macie pomysł na biznes, ale nie wiecie, czy się sprawdzi ? Wydaje wam się zbyt oczywisty, a może nawet głupi? Oto 10 historii, które pokazują, że nawet z pozoru najgłupsze biznesowe pomysły mają szansę na sukces i mogą przynieść fortunę.

Autor: Jolanta Miśków 15 kwi 2018 6:00

REKLAMA

Kość z indyka

Jedną z tradycji podczas Święta Dziękczynienia w Stanach Zjednoczonych jest łamanie się kością indyka, nazywaną "wishbone" (kostka życzeń). Jest to kość w kształcie litery V, którą można znaleźć w mostku ptaka. Na czym polega zabawa? Obieramy ją z mięsa, czekamy, aż wyschnie i wtedy dwie osoby biorą ją do ręki, myślą nad życzeniem i wspólnie łamią kostkę. Osobie, której w ręce pozostanie dłuższa kość, życzenie powinno się spełnić. Jest jednak pewien problem – kość jest tylko jedna, a więc udział w zabawie mogą zawsze brać tylko dwie osoby, najczęściej najmłodsze w gronie rodziny. Ken Ahroni, drobny przedsiębiorca z Seattle, nie był z tego faktu zadowolony i w 1999 r. założył firmę Lucky Break Wishbone, która za 3,99 dolara zaczęła sprzedawać syntetyczne, pakowane po cztery sztuki kości. Już w pierwszym roku działalności jedna ze znanych amerykańskich sieci handlowych zamówiła ponad milion kości. Te sprzedawane są do dziś. Każdego dnia firma produkuje ok. 30 tys. kości i sprzedaje ich każdego roku za ok. 2,5 mln dolarów. Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę i przyniósł jego wynalazcy spore zyski, a Amerykanom wiele dobrego – rozwiązał problem kłótni przy stole podczas świąt i umożliwił udział w zabawie wegetarianom. (na zdjęciu Ken Ahroni, fot. YouTube oraz jego produkt – Lucky Break Wishbone)



REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.