PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Mimo pandemii przybywa nowych parków handlowych

Pomimo pandemii przybywa nowych parków handlowych i centrów codziennych zakupów - wynika z opublikowanego w poniedziałek raportu firmy doradczej JLL. Firma podaje, że wartość transakcji inwestycyjnych na rynku nieruchomości handlowych wyniosła w tym czasie 190 mln euro.

  • Autor: PAP/JP
  • 19 kwi 2021 14:29
Mimo pandemii przybywa nowych parków handlowych
Między styczniem a marcem 2021 roku do użytku oddano blisko 93 tys. mkw. powierzchni handlowej (fot. Pixabay)
REKLAMA
  • Z podsumowania sytuacji na rynku nieruchomości handlowych w Polsce na koniec I kwartału 2021 r. firmy JLL wynika, że pomiędzy styczniem a marcem 2021 roku do użytku oddano blisko 93 tys. mkw. powierzchni handlowej, co było wynikiem porównywalnym do zeszłorocznego.
  • Struktura nowej podaży objęła tylko dwa wielkopowierzchniowe formaty: sklepy wolnostojące (55 proc. nowego metrażu) i parki handlowe (31 proc.). Pozostałe 14 proc. dotyczyło centrów codziennych zakupów - wskazali eksperci firmy.
  • Dodali, że w budowie pozostaje prawie 490 tys. mkw. powierzchni handlowej we wszystkich formatach.

Firma podała, że pomimo pandemii, łączna wartość transakcji inwestycyjnych w sektorze nieruchomości handlowych w I kwartale 2021 wyniosła ok. 190 mln euro, co dość nieoczekiwanie było drugim najsilniejszym otwarciem roku od ostatnich sześciu lat.

"Biorąc pod uwagę ograniczone funkcjonowanie dużych obiektów inwestorzy celują przede wszystkim w parki handlowe i centra codziennych zakupów, które od wielu miesięcy pozostają klasą produktów o największej płynności" - oceniła dyrektor Działu Rynków Kapitałowych Nieruchomości Handlowych JLL Agnieszka Kołat.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Dodała, że prognozowana struktura nowej podaży w 2021 r. odzwierciedla trend lokalności i wygodnych zakupów, który nasilił się podczas pandemii.

W ocenie analityczki rynku w JLL Joanny Tomczyk, pod względem powierzchni najmu wśród nowych obiektów w tym roku dominować będą parki handlowe, które mają odpowiadać za 36 proc. całkowitej powierzchni planowanej do oddania oraz wielkoformatowe sklepy wolnostojące z 27 proc. udziałem.

"Co ciekawe, po 18-19 proc. przypadnie na nowe centra handlowe i centra codziennych zakupów. To znacząca zmiana, zważywszy na to, że dominującym formatem rozwijanym na polskim rynku były dotychczas centra handlowe" - wyjaśniła.

Firma podała, że mimo zawirowań na rynku handlowym, które w oczywisty sposób wpłynęły na plany ekspansji większości marek, na otwarcie pierwszych sklepów w Polsce zdecydowało się trzech nowych graczy, również na rynku spożywczym obserwowany jest stopniowy rozwój konceptu tzw. twardego dyskontu. W ekspansji nie ustają także pozostali operatorzy spożywczy oraz najemcy z kategorii value retailers - czytamy.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Mimo pandemii przybywa nowych parków handlowych

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.