PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Millenialsi są samotni. Portret pokolenia na rynku pracy

  • Gabriel Paździor
    GP
  • 2 wrz 2019 16:00

Angielska firma badania opinii publicznej YouGov w badaniu "Friendship" przeanalizowała sytuację urodzonych w latach 1980-1994. Wynik jest pesymistyczny. Co trzecia osoba z pokolenia milenialnego czuje się opuszczona i samotna, zastępuje relacje prywatne technologią.

Millenialsi są samotni. Portret pokolenia na rynku pracy
Mimo dużej samotności wsród millenialsów, większość ankietowanych YouGov twierdzi, że zawarła przynajmniej jedną przyjaźń dzięki aktywności zawodowej (76 proc.). (fot. pxhere.com/domena publiczna)
REKLAMA
  • Wnioski z badania YouGov mówią, że millenialsi są bardziej samotni niż ich starsi koledzy, nadal czynni zawodowo.
  • Rekompensują sobie braki w relacjach społecznych gadżetami i cyfrowym doświadczeniem, także w pracy.
  • Specjaliści YouGov nie potrafią wskazać bezpośredniej przyczyny samotności millenialsów, ale powołują się na analizy, które upatrują winy w mediach społecznościowych.

Wyniki analizy 1400 przypadków pokazują, że millenialsi są grupą, która najczęściej zgłasza, że czuje się osamotniona. Szczególnie dostrzec można te wskazanie, gdy porównamy ją do generacji X (urodzeni w latach 1965-1979) i Baby Boomers (urodzeni w latach 1946-1964). Aż 30 proc. zapytanych - urodzonych między 1980-1994 r. - twierdzi, że zawsze lub często czuje się samotna. W przypadku członków pokolenia X tylko jeden na pięciu (20 proc.) miał takie odczucia. Jeszcze mniejszy odsetek dotyczy osób z wyżu demograficznego lat 70 (15 proc.).

Czytaj też: Cel numer jeden - dobrze zarabiać

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Zdaniem badaczy, braki w życiu realnym, młode pokolenia rekompensują sobie sympatią do techgadżetów i wzmożoną aktywnością w sieci.  Jak donosi Jon Peddie Research, raptem jeden na dziesięciu millenialsów nie posiada smartfona (92 proc.), to najwyższy wynik spośród wszystkich badanych grup wiekowych - w porównaniu z 85 proc. pokolenia X-ów i 67 proc. wyżu demograficznego.

Millenialsi nie chcą zgadywać, oczekują spersonalizowanych doznań i dostępu informacji, zawsze i wszędzie, ale czy rzeczywiście tak jest?

- Firmy wykorzystują duże nagromadzenie danych, by stworzyć niepowtarzalną ofertę, która jak najlepiej wpasuje się w gusta odbiorców - komentuje Tomasz Sokół, członek zarządu agencji Online Advertising Network, która specjalizuje się w realizowaniu kampanii online z wykorzystaniem Big Data. - Śledząc dane swoich widzów, Netflix kręci kolejne produkcje filmowe na podstawie ich preferencji, Spotify pomaga opracować twórcom lepsze piosenki, Amazon tworzy osobiste rekomendacje produktów, a Alphabet (Google), dostarcza rozbudowane usługi, oparte o sztuczną inteligencję, które są w stanie odpisać za nas na maila czy zamówić obiad.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Millenialsi są samotni. Portret pokolenia na rynku pracy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA