PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Millenialsi są samotni. Portret pokolenia na rynku pracy

Angielska firma badania opinii publicznej YouGov w badaniu "Friendship" przeanalizowała sytuację urodzonych w latach 1980-1994. Wynik jest pesymistyczny. Co trzecia osoba z pokolenia milenialnego czuje się opuszczona i samotna, zastępuje relacje prywatne technologią.

  • Gabriel Paździor
    GP
  • 2 wrz 2019 16:00
Millenialsi są samotni. Portret pokolenia na rynku pracy
Mimo dużej samotności wsród millenialsów, większość ankietowanych YouGov twierdzi, że zawarła przynajmniej jedną przyjaźń dzięki aktywności zawodowej (76 proc.). (fot. pxhere.com/domena publiczna)
REKLAMA
  • Wnioski z badania YouGov mówią, że millenialsi są bardziej samotni niż ich starsi koledzy, nadal czynni zawodowo.
  • Rekompensują sobie braki w relacjach społecznych gadżetami i cyfrowym doświadczeniem, także w pracy.
  • Specjaliści YouGov nie potrafią wskazać bezpośredniej przyczyny samotności millenialsów, ale powołują się na analizy, które upatrują winy w mediach społecznościowych.

Wyniki analizy 1400 przypadków pokazują, że millenialsi są grupą, która najczęściej zgłasza, że czuje się osamotniona. Szczególnie dostrzec można te wskazanie, gdy porównamy ją do generacji X (urodzeni w latach 1965-1979) i Baby Boomers (urodzeni w latach 1946-1964). Aż 30 proc. zapytanych - urodzonych między 1980-1994 r. - twierdzi, że zawsze lub często czuje się samotna. W przypadku członków pokolenia X tylko jeden na pięciu (20 proc.) miał takie odczucia. Jeszcze mniejszy odsetek dotyczy osób z wyżu demograficznego lat 70 (15 proc.).

Czytaj też: Cel numer jeden - dobrze zarabiać

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Zdaniem badaczy, braki w życiu realnym, młode pokolenia rekompensują sobie sympatią do techgadżetów i wzmożoną aktywnością w sieci.  Jak donosi Jon Peddie Research, raptem jeden na dziesięciu millenialsów nie posiada smartfona (92 proc.), to najwyższy wynik spośród wszystkich badanych grup wiekowych - w porównaniu z 85 proc. pokolenia X-ów i 67 proc. wyżu demograficznego.

Millenialsi nie chcą zgadywać, oczekują spersonalizowanych doznań i dostępu informacji, zawsze i wszędzie, ale czy rzeczywiście tak jest?

- Firmy wykorzystują duże nagromadzenie danych, by stworzyć niepowtarzalną ofertę, która jak najlepiej wpasuje się w gusta odbiorców - komentuje Tomasz Sokół, członek zarządu agencji Online Advertising Network, która specjalizuje się w realizowaniu kampanii online z wykorzystaniem Big Data. - Śledząc dane swoich widzów, Netflix kręci kolejne produkcje filmowe na podstawie ich preferencji, Spotify pomaga opracować twórcom lepsze piosenki, Amazon tworzy osobiste rekomendacje produktów, a Alphabet (Google), dostarcza rozbudowane usługi, oparte o sztuczną inteligencję, które są w stanie odpisać za nas na maila czy zamówić obiad.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Millenialsi są samotni. Portret pokolenia na rynku pracy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.