PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Kreatywność to nie cecha wybrańców. Możemy ją wytrenować

Kreatywność to jedna z pięciu kompetencji, jakie w najbliższych latach będą najbardziej pożądane przez pracodawców. Pytanie, czy bycie kreatywnym to coś, czego możemy się nauczyć. A może kreatywność dostajemy w genetycznym prezencie?

Kreatywność to nie cecha wybrańców. Możemy ją wytrenować
Dzięki systematycznej pracy kreatywność można rozwinąć (fot. archiwum)
REKLAMA
  • Jak podkreśla Światowe Forum Ekonomiczne, kreatywność będzie umiejętnością kluczową nie tylko w branżach, z którymi dziś się kojarzy (media czy rozrywka).
  • Wbrew powszechnemu przekonaniu kreatywni jesteśmy wszyscy.
  • Dzięki systematycznej pracy kreatywność można rozwinąć – wyjaśnia Małgorzata Osowiecka, psycholog twórczości z Uniwersytetu SWPS.

Kompetencje miękkie są coraz bardziej doceniane i coraz bardziej pożądane przez pracodawców. Na ogłoszonej przez Światowe Forum Ekonomiczne liście najbardziej pożądanych kompetencji na rynku pracy na nadchodzące 10-lecie pierwsza piątka to właśnie zdolności osobiste i interpersonalne.

Z dziesiątego miejsca w rankingu na trzecie awansowała kreatywność. Jak podkreślają autorzy rankingu, będzie to umiejętność absolutnie kluczowa nie tylko w branżach, z którymi dziś się kojarzy (media czy rozrywka). Praca będzie czekać na osoby myślące niestandardowo, bo to one będą w stanie wymyślać nowe usługi i produkty w szybko zmieniających się czasach.

Poszukiwania kreatywnych pracowników to trend, który na rynku utrzymuje się od dawna. Nieszablonowo myśleć powinni organizatorzy imprez, pracownicy działów kadr, specjaliści od IT czy księgowości (w tym przypadku chodzi o tę kreatywność zgodną z prawem).  

Przeczytaj: Pojawią się miliony nowych miejsc pracy. Potrzeba jednak odpowiednich kompetencji

Dynamika zmian zachodzących na rynku wymusza wręcz na firmach zatrudnianie ludzi, którzy błyskawicznie będą reagować na ruchy konkurentów i zmieniające się potrzeby klientów. A to wymaga ciągłego wdrażania nowych produktów, a także usprawnień organizacyjnych na każdym szczeblu i w każdym obszarze. Twórcza współpraca powinna sprzyjać osiąganiu efektu synergii, a więc sytuacji, w której wspólnie osiągamy więcej, niż wynikałoby z sumy pojedynczych działań.

Kreatywność można rozwinąć

Kreatywność kojarzy nam się przede wszystkim z artystami, pracownikami agencji reklamowych, często dziennikarzami. Jednak wbrew powszechnemu przekonaniu kreatywni jesteśmy wszyscy. W różnym stopniu i w różnych dziedzinach.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Kreatywność to nie cecha wybrańców. Możemy ją wytrenować

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Jacek 2020-03-06 11:24:32

    Ciesze się że ta kwestia jest poruszana ,bo z doświadczenia zawodowego i nie tylko widzę jak łatwo zmotywować ludzi do pracy wpychając ich na ścieżkę kreatywnego myślenia

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.