PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Internetowy ekshibicjonizm. Jak dbać o swoją prywatność w sieci?

To dziwne uczucie, kiedy wydaje się nam, że jesteśmy śledzeni. Instynkt podpowiada, żeby sprawdzić, czy ktoś nas obserwuje. – W rzeczywistym świecie zachowujemy ostrożność, ale dlaczego nie robimy tego w Internecie?

  • Autor:jm
  • 1 wrz 2016 16:51
Internetowy ekshibicjonizm. Jak dbać o swoją prywatność w sieci?
Nie musimy być ofiarami ataku „hakerów”, żeby nasze informacje dostały się w ręce, o których nawet nie wiemy. (fot. pixabay)
REKLAMA

Co chwila miliony użytkowników zostawiają po sobie ślady na stronach internetowych. Kliknięcie w daną reklamę, otworzenie interesującego linku, a nawet wchodzenie na zaufane witryny – to wszystko jest rejestrowane najczęściej za naszą zgodą, jednak mało kto zdaje sobie z tego sprawę. I choć podświadomie można się tego domyślać, nie zaprzątamy sobie tym głowy i „scrolujemy” kolejne strony. Kiedy mówimy o zbieraniu danych w Internecie, najczęściej zakładamy, że chodzi o numery kart, adresy i maile. A co, jeśli strony wiedzą co lubimy i co nas interesuje?

Prawdopodobnie każdy uniósł kiedyś brew w zdziwieniu widząc na tym czy innym portalu reklamę produktu. Produktu, który dopiero co oglądał w zupełnie innym, niezależnym sklepie internetowym. Ostatnio wiele mówi się o screenie strony niezalezna.pl zamieszczonym na Twitterze Tomasza Lisa. Opinia publiczna dyskutuje o tym, czy dziennikarz faktycznie wchodził na serwisy randkowe.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- To, że zobaczył na stronie akurat taki baner, jeszcze o niczym nie świadczy, ponieważ istnieją różne sposoby kierowania reklam. Jedną z nich jest tzw. retargeting – reklama wyświetla się osobom, które oglądały wcześniej konkretne towary - wyjaśnia Maciej Aniserowicz, bloger programistyczny, twórca podcasta programistycznego: DevTalk oraz jeden z liderów Białostockiej Grupy .NET.

- Reklamy mogą też pojawiać się na stronach powiązanych tematycznie lub wyłącznie odbiorcom, którzy zostali zdefiniowani w kampanii. Reklamodawca może też ustawić reklamę tak, aby wyświetlała się jak największej liczbie użytkowników, bez sprecyzowanych kryteriów - dodaje.

Wiedza to potęga

Nie musimy być ofiarami ataku „hakerów”, żeby nasze informacje dostały się w ręce, o których nawet nie wiemy. Wchodząc na przykład na czyjegoś Facebooka, niejeden „detektyw” może szybko stwierdzić, jakiej muzyki słuchamy, co jemy, gdzie się bawimy, z kim lub gdzie mieszkamy. I dzieje się tak, bo ktoś zapomniał kliknąć odpowiednią opcję w zakładce „prywatność”.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Internetowy ekshibicjonizm. Jak dbać o swoją prywatność w sieci?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.