Gry wideo zwiększają bezrobocie wśród młodych?

Według ekonomistów, gry wideo negatywnie wpływają na aktywność zawodową młodych Amerykanów.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Gry wideo zwiększają bezrobocie wśród młodych?

• Ekonomiści Mark Aguiar, Mark Bils, Kerwin Charles oraz Erik Hurst twierdzą, że gry przyczyniają się do spadku aktywności zawodowej młodych osób - szczególnie mężczyzn.

• Według nich młodzi Amerykanie zamiast pracować - grają. Poświęcają na to, 75 proc. swojego wolnego czasu.

• Choć za oceanem rozwój sektora gier wideo nie sprzyja aktywności zawodowej, w Polsce rząd wiąże z nim spore nadzieje i daje kasę na rozwój.

W 2016 r. przemysł gier wideo osiągnął w USA sprzedaż w wysokości ok. miliarda dolarów, co czyni go jednym z największych światowych przemysłów rozrywkowych. Wiele z nich jest projektowanych na smartfony. Posiadanie telefonu ciągle pod ręką z aplikacjami gier niesie ze sobą pewne niebezpieczeństwo - potrafi uzależnić nawet do tego stopnia, że niektórzy zapominają, że trzeba też... pracować.

W ubiegłym roku czterech ekonomistów - Mark Aguiar, Mark Bils, Kerwin Charles oraz Erik Hurst - udowodniło, że gry przyczyniają się do spadku aktywności zawodowej młodych osób - szczególnie mężczyzn.

W latach 2000-2015 stopa zatrudnienia mężczyzn w wieku 20 lat bez wykształcenia spadła o 10 punktów procentowych - z 82 do 72 proc. Wspomniani dwudziestolatkowie często mieszkają jeszcze z rodzicami i wiele swojego czasu wolnego (75 proc.) poświęcają na gry wideo.

W tym samym czasie kiedy gry zaczęły być coraz bardziej atrakcyjne i dostępne, sytuacja na rynku pracy dla młodych osób ulegała pogorszeniu. Od lat 90. płace dla nowych absolwentów szkół średnich spadły, a z biegiem lat wzrasał udział młodych osób, które nie działały zawodowo.

W 2014 r. około 11 proc. absolwentów szkół wyższych najwyraźniej pozostało bezczynnie, w porównaniu z 9 proc. w 2004 r. i 8 proc. w 1994 r. Udział ostatnich absolwentów szkół wyższych pracujących w zawodach, które nie wymagały wykształcenia wyższego, wzrósł z ponad 30 proc. na początku 2000 r. do prawie 45 proc. dziesięć lat później. A kryzys finansowy i recesja były trudniejsze dla młodych ludzi niż dla całej populacji.

Dla osób, które nie są w stanie znaleźć pracy w pełnym wymiarze czasu pracy (lub pracy w ogóle), gry są często sposobem na spędzenie niechcianego czasu przestojów. Jednocześnie jednak rozleniwiają jeśli chodzi o aktywność poszukiwania pracy zarobkowej.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.