Gracze zbudowali w grze eksploracyjnej "No Man’s Sky" ogromne miasto nawiązujące do estetyki cyberpunku - Replicant City. W normalnych warunkach rozgrywki przedsięwzięcie byłoby niemożliwe, lecz twórcy zastosowali rozmaite sztuczki, które pozwoliły na obejście ograniczeń.

Gra komputerowa "No Man's Sky" pozwala użytkownikom na eksplorowanie proceduralnie generowanego kosmosu - samotnie lub z innymi. Gracze mogą zwiedzać kolejne planety i systemy gwiezdne, wydobywać zasoby z powierzchni planet czy asteroid, dokumentować napotkaną faunę i florę, pałać się handlem międzyplanetarnym, a także zakładać i rozwijać własne wirtualne bazy wypadowe składające się z różnorakich budowli. Z tej ostatniej funkcjonalności skorzystali twórcy Replicant City.
Zdaniem serwisu Polygon rozświetlona niczym nowojorski Times Square konstrukcja przez swoją złożoność i dopracowanie wygląda na dzieło odpowiedzialnego za "No Man's Sky" studia deweloperskiego Hello Games. Budowniczymi kompleksu są jednak zapaleni gracze, którzy w sprytny sposób wykorzystali parę mechanik rozgrywki na korzyść projektu.
Czytaj też: Rok temu rozpoczął karierę e-sportową. Nastolatek wygrał turniej i jest milionerem
Długich przygotowań wymagało już znalezienie miejsca na "Miasto Replikantów". Jeden z autorów projektu, znany w internecie jako "JC Hysteria", wskazał, że poszukiwania zajęły około tygodnia. Same prace inspirowane miastami przyszłości z takich filmów, jak "Łowca androidów" czy "Piąty element", trwały ok. 20 godzin. Futurystyczny kompleks założono na pozbawionym atmosfery i śladów życia księżycu z naturalnie występującymi głębokimi rowami. "Planety z dużą ilością zwierząt i roślin znacznie obniżają możliwości renderowania gry" - wyjaśnił twórca.
Inny członek projektu - "ERBurroughs" - wskazał, że wyobraźnia graczy często przekracza techniczne możliwości tytułu Hello Games. Ekipa wirtualnych budowniczych często musiała przez to iść na kompromisy przy swoim dziele i sięgać po rozmaite sztuczki. Jak wskazuje Polygon, nawet budynki składające się na rozległy kompleks nie są możliwe do wzniesienia przy normalnej rozgrywce. Twórcy skorzystali jednak z techniki "glitch building", która wykorzystuje niedoskonałości w kodzie gry w celu wymuszenia połączenia nieprzeznaczonych do tego elementów.


KOMENTARZE (0)