PARTNER PORTALU partner portalu

Gastronomia - bardziej hobby czy praca zawodowa?

- Biznes restauracyjny jest specyficzny. Uważam, że specyfika albo problem w gastronomii wynika stąd, że osoby, które chcą go prowadzić, myślą o nim w kategoriach czegoś bliższego hobby niż pracy zawodowej - mówi w rozmowie z "Pulsem Biznesu", Marcin Koch, właściciel warszawskich restauracji Bazar Kocha i Talerzyki.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Gastronomia - bardziej hobby czy praca zawodowa?

- Są różne kategorie restauracji i najlepiej zarabiają te, które nas najmniej kręcą, nie wzbudzają emocji, ale oferują szybki serwis. Mój stosunek do restauracji jest bardzo emocjonalny, bo to jest miejsce, w którym spędzamy miło czas, są przyjaciele, jedzenie, wino, kolacja, chrzciny… Milion rzeczy, które są miłe. W ogóle nam do głowy nie przychodzi, że gdzieś jest cash flow, który musimy mieć, mamy fluktuację personelu, mamy fraud, czyli rozchód nierejestrowany, mamy problemy natury typowo papierologicznej, wzrost wynagrodzeń, co dotyczy wszystkich biznesów, że mamy inflację, która obecnie bije restauracje najbardziej, bo właściwie „spożywka” najbardziej na niej cierpi, a my przecież podajemy jedzenie… Więc jeżeli chcemy być restauratorem czy właścicielem restauracji, który ma jakiś sukces, to powinniśmy o tym wszystkim pomyśleć — trzeba to wszystko pogrupować, zadając sobie pytanie, czy to chcę robić i jaka ma być moja rola - tłumaczy Marcin Koch na łamach "Pulsu Biznesu".

Czytaj też: Bagatelizując emocje w biznesie, lekceważymy motywację pracowników

- Ten biznes jest wyjątkowy dlatego, że wzbudza emocje. Nie zawsze pozytywne, bo nie da się zagwarantować, że jeden element będzie dobry i wszystko pójdzie dobrze. Więc jeżeli rzeczywiście to lubisz i chcesz to robić, to jest ten czynnik, który pozwala ci przetrwać — jak w każdym biznesie - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.