- Autor: Newseria.pl/JM
- •25 mar 2016 13:00
• W Polsce tylko 8,4 proc. firm jest obecnych w social media - wynika z szacunków Komisji Europejskiej.
• Wynik ten daje Polsce przedostatnie miejsce w UE. Średnia dla 28 państw to 18 proc.

- Ze wszystkich statystyk paneuropejskich wynika, że wykorzystanie potencjału cyfrowego ciągle nie jest optymalne i ciągle można zrobić więcej niż teraz – mówi w rozmowie z Newserią Jakub Turowski, dyrektor ds. polityki publicznej Facebook w Polsce. – Aktywność Facebooka pozwala na rozwój setek tysięcy lokalnych małych i średnich firm w naszym kraju - dodaje.
Jako przykład podaje jedną z firm odzieżowych "Szyjemy Sukienki", która zaczynała od fanpage’u na Facebooku, a dziś zatrudnia osiem osób, prowadzi ogólnopolską sprzedaż i przymierza się do wejścia na rynki zagraniczne.
Facebook daje przede wszystkim duży zasięg
Jak wynika z raportu firmy Gemius, w Polsce korzysta z niego ok. 20 mln osób, czyli 80 proc. internautów. Największą popularnością serwis cieszy się wśród osób w przedziałach wiekowych 25–34 lata oraz 15–24 lata. Zdecydowana większość użytkowników śledzi fanpage co najmniej jednej firmy. Facebook rozwija również narzędzia dla firm, które umożliwią im m.in. dotarcie do klientów i skuteczną komunikację z nimi.
– To dlatego otworzyliśmy biuro w Warszawie. Przez cały rok będziemy rozwijać szereg programów edukacyjnych, które są kierowane w sposób bardzo bezpośredni do małych i średnich przedsiębiorstw tak, aby one wiedziały, jak ten potencjał wykorzystywać – podkreśla Turowski.


KOMENTARZE (0)