PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Filozofia slow life także w pracy? "Powolny, nie znaczy leniwy"

Studentki Uniwersytetu SWPS zainicjowały akcję, która ma zachęcić do spowolnienia tempa życia. Inspiracją były m.in. wyniki badań mówiące o tym, że aż 27 proc. Polaków stresuje się w pracy. - Chcemy promować świadome odpoczywanie i przekonać innych, że nawet w pracy możemy zwolnić, wykonywać swoje obowiązki z większą uważnością i poczuciem komfortu. To korzyść zarówno dla pracownika, jak i pracodawcy - podkreślają pomysłodawczynie akcji.

  • Autor:KDS
  • 29 maj 2019 20:10
Filozofia slow life także w pracy? "Powolny, nie znaczy leniwy"
(fot.shutterstock.com)
REKLAMA
  • Zainicjowana przez młode kobiety akcja "Slow not lazy" prowadzona jest w mediach społecznościowych.
  • Jesteśmy aktywne zawodowo i wiemy z czym wiąże się szybkie tempo życia. Śpieszymy się i w pracy, i w prywatnym czasie - podkreślają pomysłodawczynie akcji.
  • Dyskomfort wynikający z niewykonywania obowiązków zawodowych w czasie wolnym odczuwa też aż 49 proc. osób w wieku 18-24 lata i tylko 18 proc. osób w wieku 55+.

Jak wynika z pierwszego i jedynego raportu badającego filozofię slow life w polskim wydaniu, który przytaczają eksperci z Uniwersytetu SWPS, aż 52 proc. respondentów przyznaje, że zdarza im się pracować także w czasie wolnym. To najczęściej osoby pomiędzy 25. i 44. rokiem życia. Aż 30 proc. z nich czuje wyrzuty sumienia, gdy odpoczywa. Dotyczy to w większym stopniu kobiet i wyższej kadry menedżerskiej. Co ciekawe, dyskomfort wynikający z niewykonywania obowiązków zawodowych w czasie wolnym odczuwa też aż 49 proc. osób w wieku 18-24 lata i tylko 18 proc. osób w wieku 55+. 

Na pomysł przeprowadzenia kampanii promującej życie w zgodzie z filozofią slow life - również życie zawodowe - wpadły cztery studentki kierunku zarządzanie i przywództwo: Martyna Adaszak, Karolina Krawczyk, Dominika Markowicz i Katarzyna Smaroń.

fot. instagram.com/slownotlazy/
fot. instagram.com/slownotlazy/

- Jesteśmy aktywne zawodowo i wiemy z czym wiąże się szybkie tempo życia. Śpieszymy się i w pracy, i w prywatnym czasie. Dlatego kiedy okazało się, że jednym z elementów programu studiów jest przygotowanie i przeprowadzenie kampanii społecznej, nie musiałyśmy zastanawiać się zbyt długo nad tematem - mówią pomysłodawczynie Slow not lazy. - Chcemy promować świadome odpoczywanie i przekonać innych, że nawet w pracy możemy zwolnić, wykonywać swoje obowiązki z większą uwagą i poczuciem komfortu. To korzyść zarówno dla pracownika, jak i pracodawcy - dodają studentki.

Jak wyjaśniają autorki akcji, symbolem kampanii jest leżak z wizerunkiem żółwia, zwierzęcia słynącego z nieśpiesznych ruchów, który niespodziewanie pojawiał się w różnych miejscach Warszawy. Profil kampanii społecznej na Instagramie można znaleźć, wpisując w wyszukiwarkę aplikacji hasło „Slow not lazy”. Inicjatywę można także wesprzeć, używając hashtagów #slownotlazy i #polezakuj.

Czytaj także: Polacy pod presją wypalenia zawodowego. Znów jesteśmy w czubie europejskiego zestawienia

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Filozofia slow life także w pracy? "Powolny, nie znaczy leniwy"

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.