PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Facebook chce zmienić nazwę

Facebook zamierza ogłosić wkrótce zmianę nazwy firmy - podał w środę branżowy portal The Verge. Zmiana będzie dotyczyć jedynie spółki, a nie portalu, ale ma zasygnalizować zwrot w polityce koncernu i odejście od skupienia na mediach społecznościowych.

  • Autor: PAP/JP
  • 20 paź 2021 16:17
Facebook chce zmienić nazwę
Rebranding ma przypominać zmianę dokonaną przez Google, który zmienił nazwę swojego holdingu na Alphabet (fot. Pixabay)
REKLAMA
  • Jak informuje The Verge, zmiana może zostać ogłoszona podczas corocznej firmowej konferencji Connect w następny czwartek, choć niewykluczone, że nastąpi to wcześniej.
  • Powodem decyzji ma być fakt, że firma - do której należy m.in. Instagram, komunikator WhatsApp oraz producent gogli wirtualnej rzeczywistości Oculus - nie chce kojarzyć się wyłącznie ze swoim flagowym produktem.
  • Rebranding ma przypominać zmianę dokonaną przez Google, który zmienił nazwę swojego holdingu na Alphabet.

Według portalu firma Marka Zuckerberga zamierza odejść od skupienia się na swoim portalu społecznościowym i postawić przede wszystkim na wirtualną rzeczywistość (VR) i rozszerzoną rzeczywistość (AR). Główną ambicją koncernu w tym zakresie jest stworzenie "metawersum", który zdaniem Zuckerberga ma być następnym dużym etapem w ewolucji internetu. Choć nie wiadomo do końca, co ma kryć się pod tą koncepcją, chodzi o połączenie internetu z VR i AR. Facebook zapowiedział zatrudnienie 10 tys. specjalistów w Unii Europejskiej.

Pojęcie metawersum zostało ukute przez słynnego pisarza science fiction Neala Stephensona. W jego powieści "Zamieć" metawers to dzielona przez użytkowników sieci wirtualna rzeczywistość. Podobne koncepcje pojawiały się też w wielu innych dziełach gatunku.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jak spekuluje The Verge, nowa nazwa firmy może mieć coś wspólnego z Horizon, platformą/grą VR Facebooka, która dotąd została zaprezentowana jedynie w wersji testowej.

Do zmiany ma dojść w momencie, kiedy firma zmaga się z falą krytyki ze strony mediów i polityków, m.in. w rezultacie wycieku dokumentów i zeznań byłej wysokiej rangą pracownicy firmy Frances Haugen, która zarzuciła Facebookowi dążenie do zysków nawet za cenę bezpieczeństwa i szkody swoich użytkowników. Z komunikatów firmy wynika też, że wkrótce opublikowana ma zostać kolejna seria wewnętrznych dokumentów potencjalnie przedstawiających spółkę w niekorzystnym świetle.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Facebook chce zmienić nazwę

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.