PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Służbowy smartfon to już norma. Nie tylko z niego dzwonimy

Odbieranie poczty elektronicznej, komunikowanie się z klientami i współpracownikami czy korzystanie z internetu i przechowywanie firmowych plików. To czynności, do których najczęściej pracownicy wykorzystują służbowe smartfony.

  • Autor: KDS
  • 8 lip 2019 13:40
Służbowy smartfon to już norma. Nie tylko z niego dzwonimy
Najczęściej tego typu urządzenia służą do odbierania poczty elektronicznej (67 proc.) (fot.shutterstock.com)
REKLAMA
  • Właściciele, dyrektorzy, menedżerowie, handlowcy - niezależnie od roli, wielkości firmy czy branży niemal wszyscy w pracy używamy telefonów.
  • Urządzenia mobilne zwiększają możliwości niemal w każdym obszarze działalności przedsiębiorstw od sprzedaży i obsługi klienta, przez marketing, logistykę czy zaopatrzenie, po organizację pracy.
  • Jak wykorzystują je pracownicy? Sprawdzili to autorzy badania „Smartfon w firmie. Bezpieczeństwo danych w telefonach służbowych”.

Z raportu dowiemy się, że najczęściej tego typu urządzenia służą do odbierania poczty elektronicznej (67 proc.), komunikowania się z klientami (57 proc.) i współpracownikami (56 proc.). Respondenci używają ich też do korzystania z internetu (55 proc.) i przechowywania firmowych plików (42 proc.).

- Dla wielu pracowników, szczególnie tych, którzy dużo podróżują lub wykonują swoje obowiązki poza biurem, smartfon jest podstawowym narzędziem pracy. Firmy coraz chętniej oferują możliwość pracy zdalnej, a urządzenia mobilne pozwalają w tym przypadku na równie efektywną pracę, co za biurkiem. Telefony zaprojektowane z myślą o zastosowaniach w biznesie, oprócz wielu przydatnych funkcji, są wyposażone w zaawansowane systemy zabezpieczeń - mówi Daniel Szoszew, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu cyfrowego centrum serwisowego, dystrybutora telefonów BlackBerry.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Okazuje się również, że posiadanie służbowych smartfonów pozwala nam na pracę z wielu miejsc. Co drugiemu pracownikowi zdarza się korzystać ze służbowych urządzeń elektronicznych w miejscach publicznych, np. w podróży, restauracji lub podczas konferencji. Większość z nich (74 proc.) deklaruje też, że ma świadomość związanych z tym zagrożeń, a aż 90 proc. stosuje się do zaleceń dotyczących bezpieczeństwa sieci.

Bowiem łączenie się z otwartymi, niezabezpieczonymi sieciami Wi-Fi w miejscach publicznych, a w szczególności logowanie się za ich pośrednictwem, np. do bankowości elektronicznej lub skrzynki mailowej stanowi poważne ryzyko. Może to grozić wyciekiem poufnych informacji, a nawet przejęciem kontroli nad urządzeniem. Najczęstszymi zagrożeniami według badanych są w tym przypadku kradzież danych (24 proc.), włamania i ataki hakerskie (13 proc.), korzystanie z publicznego Wi-Fi (10 proc.), kradzież sprzętu i wyciek danych (7 proc.).

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Służbowy smartfon to już norma. Nie tylko z niego dzwonimy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.