PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Długi klientów wobec telefonii komórkowych to ponad 700 mln zł

Zaległości klientów wobec operatorów komórkowych figurujące w bazie Krajowego Rejestru Długów przekraczają 713 mln zł. Rekordzista ma do oddania ponad 200 tys. zł - poinformował KRD. Dodano, że najczęściej klienci wpadają w spiralę zaległości, "bo chcą dostać smartfon na korzystnych warunkach".

  • Autor:aw/PAP
  • 15 mar 2018 6:30
Długi klientów wobec telefonii komórkowych to ponad 700 mln zł
klienci podejmują pochopne decyzje zakupowe i nie są w stanie wywiązać się ze zobowiązań (fot.pixabay)
REKLAMA

Najmniej skrupulatnie rachunki za telefon płacą Ślązacy - zadłużenie w tym województwie wynosi aż 110,5 mln zł (16 proc. wszystkich długów) - podał KRD. Drugim regionem pod względem zaległości jest Mazowsze z prawie 81 mln zł długów (11,5 proc.), a trzecim - Dolnośląskie z 78 mln zł zobowiązań (11 proc.).

Rekordzistą w gronie dłużników jest mieszkaniec województwa podkarpackiego. "46-letni mężczyzna z powiatu tarnobrzeskiego, spod znaku Panny, jest winny dwóm operatorom ponad 206 tys. zł. Z tego 195 tys. zł to zobowiązanie tylko w jednej firmie" - wskazał KRD.

Z kolei najlepiej z płatnościami radzą sobie mieszkańcy województwa podlaskiego. "Mają do oddania niespełna 13 mln zł, co stanowi 1,8 proc. w puli wszystkich zobowiązań" - wyliczył KRD.

Skąd ten dług?

Jak wyjaśnili eksperci Rejestru, klienci, którzy najczęściej wpadają w "spiralę zaległości" podpisują umowę "na regularne doładowania". "Ale nie zamierzają ani robić doładowań, ani spłacać sprzętu" - wskazano. Jak dodano, na długi klientów telekomów figurujące w Krajowym Rejestrze Długów składają się: typowe abonamenty, doładowania, raty za sprzęt elektroniczny i kary za niewywiązywanie się z umowy.

Na początku marca w KRD notowanych było 275 tysięcy dłużników telekomunikacyjnych, którzy mieli 414 tysięcy niezapłaconych w terminie zobowiązań o wartości ponad 713 mln złotych. O ile liczba dłużników i wartość ich długu na przestrzeni ostatnich lat przypomina sinusoidę (wzrosty i spadki), to średni dług nieustannie rośnie. Obecnie wynosi on 2,6 tys. zł na osobę, a jeszcze rok temu nieco ponad 2,3 tys. zł. Natomiast w 2015 r. było to jeszcze mniej, bo 2 tys. zł na osobę - wyliczył KRD.

Windykator czeka

"Do windykacji trafiają najczęściej zobowiązania za niezapłacone doładowania. Klienci decydują się na telefon na kartę z comiesięcznym uzupełnieniem konta w kwocie 30-50 złotych. Okazuje się, że podpisują taką umowę tylko po to, aby dostać dobry smartfon. Widać to po tym, że po zawarciu umowy nie robią już ani jednego doładowania" - wyjaśnił cytowany w komunikacie Jakub Kostecki, prezes Kaczmarski Inkasso, firmy będącej partnerem KRD, która zajmuje się windykacją m.in. długów telekomunikacyjnych.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Długi klientów wobec telefonii komórkowych to ponad 700 mln zł

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.