Tegoroczny sezon świąteczny zapowiada się rekordowo. Polacy wydadzą ponad 9 proc. więcej niż rok temu, łącznie około 22 mln zł.

Prawie 90 proc. konsumentów po skończeniu gonitwy za prezentami znowu rusza na łowy przy okazji posezonowych wyprzedaży. Coraz częściej wybierają ofertę sklepów internetowych - informuje "Rzeczpospolita".
Według szacunków "Rz" tegoroczny sezon świąteczny zapowiada się rekordowo. Jak wynika z badań dla Banku Millennium, na który powołuje się gazeta, Polacy wydadzą ponad 9 proc. więcej niż rok temu, łącznie około 22 mln zł.
Z raportu KPMG wynika z kolei, że niemal 90 proc. klientów bierze udział w posezonowych wyprzedażach. A niemal co drugi zwleka z zakupami do czasu startu promocji lub wyprzedaży - podaje gazeta.
"Bez względu na ostateczne miejsce zakupu 40 proc. odwiedza wcześniej strony internetowe sprzedawców" - mówi "Rz" Jan Karasek, partner w dziale usług doradczych w KPMG w Polsce.
Według "Rz" wpływ internetu widać też w kanale tradycyjnym. Gazeta pisze też, że klienci w dużych miastach, gdzie działają największe galerie doceniają inne, wygodniejsze formy robienia zakupów np. internecie. Z kolei w mniejszych miastach czy w centrach, z zasięgiem zawężonym do dzielnicy czy osiedla przyzwyczajenia związane z zakupami w tradycyjnych sklepach są nadal silne - dodaje "Rz".



KOMENTARZE (0)