Biznes w sieci może się udać. Sukces polskiej e-księgarni

Gdy zaczynali, przyjmowali zaledwie kilka zamówień w ciągu tygodnia. Dziś, dokładnie po dziesięciu latach działalności, realizują ich ponad 20 tys. miesięcznie. Mowa o e-księgarni "Taniej Książce".
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Biznes w sieci może się udać. Sukces polskiej e-księgarni

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

26 kwi 2016 18:43


Początki tej firmy z Białegostoku były dość typowe - tradycyjny, "garażowy" interes. – Mieściliśmy się w jednym ciasnym pokoiku. Nie mieliśmy przy tym specjalnego doświadczenia w prowadzeniu biznesu, ale towarzyszyły nam wielka pasja i energia. Krótko mówiąc, nie za bardzo wiedzieliśmy „jak”, ale wiedzieliśmy „co” chcemy osiągnąć – wspomina Łukasz Kierus, założyciel "Taniej Książki".

I udało się. Obecnie firma realizuje ponad 20 tys. transakcji miesięcznie. Znaczna ich część jest dokonywana przez stałych odbiorców. – Chyba nic bardziej nie cieszy jak zaufanie, jakim cieszy się marka na rynku. Na tym nam szczególnie zależało, aby mieć partnerów i przyjaciół, a nie „tylko” przypadkowych klientów – podkreśla Kierus.

A tych uzbierało się w ciągu minionych dziesięciu lat sporo - do tej pory sklep obsłużył już prawie pół miliona osób, które dokonały niemal 900 tys. transakcji.

Drugim ważnym elementem jest fakt, że firmie udało się utrzymać niezależność. Mamy tu bowiem do czynienia z rodzinną spółką ze 100-procentowym polskim kapitałem. – Byliśmy, jesteśmy i wierzę, że będziemy rodzinną firmą. Wiadomo, że dzięki zewnętrznemu inwestorowi można bardziej zdynamizować rozwój, ale dziś wciąż nam zależy przede wszystkim na robieniu takiego biznesu, jaki sobie na początku naszej drogi założyliśmy. Co będzie za kolejnych dziesięć lat, zobaczymy – stwierdza właściciel firmy.

Od początku swojej działalności "Tania Książka" sprzedała ponad 2,5 miliona produktów. Na wirtualnych półkach tego e-sklepu znajduje się obecnie ponad 206 tys. różnych propozycji, z czego około 80 proc. stanowią dziś książki. Pozostały asortyment, który można tam znaleźć, to gry, zabawki, multimedia oraz artykuły papiernicze.

Najlepiej sprzedającą się książką w 10-letniej historii sklepu były "Ukryte terapie" autorstwa Jerzego Zięby. Książka rozeszła się w prawie 10 tysiącach egzemplarzy.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.