PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Wdrożenie nowych standardów marketingu szansą dla e-sklepów?

Z badań zachowań internautów wynika, że stale rośnie liczba osób robiących zakupy w internecie i w związku z tym wymagają one coraz wyższego poziomu obsługi klienta - powiedział PAP pomysłodawca i założyciel mobilnego pasażu Abelado Grzegorz Bośko.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Wdrożenie nowych standardów marketingu szansą dla e-sklepów?

Jak pokazuje raport „E-commerce w Polsce 2015. Gemius dla e-Commerce Polska”, już teraz zakupy przez internet robi 54 proc. internautów. Mimo że zdecydowana większość wykorzystuje komputer przenośny (78 proc.) to odsetek korzystających z shoppingu mobilnego wzrasta – obecnie to 37 proc. kupujących przez smartfon i 24 proc. przez tablet. Jednak Bośko zwraca uwagę, że badanie pokazuje, iż 38 proc. respondentów oczekiwałoby bardziej szczegółowych opisów towarów, a 18 proc. – wyższej jakości obsługi klienta.

"Mimo że cena nadal jest głównym determinantem wyboru miejsca dokonywania zakupów, z naszych obserwacji wynika, że dla coraz większej grupy klientów liczy się także niestandardowo wysoka jakość obsługi. Oczekują oni pomocy ze strony rzetelnych i kompetentnych sprzedawców, którzy zadając odpowiednie pytania, skutecznie rozpoznają ich potrzeby i proponują produkt idealnie spełniający oczekiwania. Trend ten obecny jest nie tylko w sprzedaży tradycyjnej, ale także handlu internetowym" - tłumaczy Bośko.

Założyciel Abelado podkreślił, że handel internetowy działa całą dobę, tak samo więc musi pracować sprzedawca, jeżeli chce obsługiwać zgodnie z trendem wyznaczanym przez marketing 3.0. Dlatego powstał pomysł na platformę webowo-mobilną, która pracując na ustalonych algorytmach, pozwala sklepom tworzyć wirtualnych sprzedawców. Potrafią oni zadawać pytania, przez co analizują potrzeby klientów i dostosowują do ich oczekiwań ofertę. Dzięki temu rozwiązaniu klienci mają otrzymać wymagany przez nich towar - podkreślił Bośko.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.